اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در پاسخ به سئوال فارس:

مدیرکل چاپ وزارت ارشاد بازنشسته شد / رئیس جمهور قول‌های بودجه‌ فرهنگی داد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر تغییر مدیرکل چاپ و نشر این وزارتخانه اضافه کرد: فرد متصدی این سمت، بازنشسته شد و البته تقاضای بازنشستگی را هم داشت و به همین دلیل فرد دیگری را جایگزین کردیم.

مدیرکل چاپ وزارت ارشاد بازنشسته شد / رئیس جمهور قول‌های بودجه‌ فرهنگی داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری سید محمد حسینی بامداد امروز در حاشیه برگزاری نشست با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی در سالن شماره یک استانداری مازندران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت مالی از تدوین دانشنامه مازندران دارد، اظهار داشت:‌ تدوین این دانشنامه با حمایت استاندار مازندران آغاز شده و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در زمینه جشنواره فیلم فجر، گفت: این جشنواره همزمان در چند استان برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه برخی فیلم‌های راه یافته به جشنواره اعتبار جهانی دارند، یادآور شد:‌ با وجود تلاش‌های استکبار جهانی، فیلم‌های خوبی به جشنواره رسیده و کار انتخاب را دشوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه 95 فیلم به دبیرخانه فیلم فجر رسیده که تعدادی از این آثار و به ویژه فیلم‌اولی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: در روند اجرای این جشنواره، رشد را احساس می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس که در سال‌های گذشته نبود، امسال برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ در دهه فجر برنامه‌های خوبی داریم.

حسینی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه سال گذشته اعتبار فرهنگی خوبی داشتیم و امسال در وضعیتی خاص به سر می‌بریم، متذکر شد:‌ وقتی بحث کالای اساسی در کشور مطرح است مطمئنا در زمینه بودجه‌ای این کالاها از اولویت خاص برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگ و هنر هم حتما به این سمت هدایت می‌شود، خاطر نشان کرد:‌ با رئیس جمهور مذاکراتی داشتم و حمایت‌های بودجه‌ای از قول‌هایی بود که رئیس جمهور وعده داد.

حسینی اظهار داشت:‌ اگر بودجه‌ای که برای حوزه فرهنگ و هنر لحاظ می‌شود به صورت کامل اختصاص یابد، بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.

وی درباره وضعیت پردیس‌های سینمایی در پاسخ به خبرنگار فارس با اشاره به اینکه 60 سالن سینما را بازسازی و نوسازی کردیم، گفت: تعدادی احداث شده و اکنون هم ساخت 30 سالن سینما را در دست داریم.

حسینی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر تغییر معاونت چاپ و نشر این وزارتخانه، اضافه کرد: فرد متصدی این سمت، بازنشسته شد و البته تقاضای بازنشستگی را هم داشت و به همین دلیل فرد دیگری را جایگزین کردیم. 

به گزارش فارس، قرار بود وزیر ارشاد رأس ساعت 20 در استانداری مازندران با هدف بحث و بررسی درباره دانشنامه مازندران حضور یابد که حضورش با تاخیر همراه شد.

علت تاخیر، نقص فنی هواپیما از تهران اعلام شد که این مسئله سبب شد تا مراسم امشب تا ساعت شرعی و بامداد ادامه یابد.

انتهای پیام/86007/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول