اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرش دستباف آذربایجان‌غربی:

قالیبافان با سابقه 20 ساله بازنشسته می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش دستباف آذربایجان‌غربی گفت: قالیبافانی که در حال حاضر 20 سال سابقه کار دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بازنشستگی پیش از موعد اقدام کنند.

قالیبافان با سابقه 20 ساله بازنشسته می‌شوند

خلیل نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه قالیبافان در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های صعب‌العلاج هستند بر اساس تلاش‌هایی که شد تأمین اجتماعی قالی‌بافی را به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف کرد.

مدیر گروه فرش دستباف آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قالیبافان به واسطه حرفه‌ای که دارند همواره در معرض بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری مفاصل هستند لازم است تا توجه ویژه‌ای به این موضوع ‌شود.

نوری با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای تداوم این حرفه در قالیبافان یکی از اهداف چنین اقدامی است، افزود: برای این منظور تمام قالیبافانی که بیمه هستند در بیمه تأمین اجتماعی از مزایای این چنین اقدامی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد دارای 20 سال سابقه کار در تأمین اجتماعی می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تکمیل فرم درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور برای بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد اقدام کنند، اعلام کرد: در حال حاضر ثبت‌نام از افراد دارای شرایط در این زمینه انجام می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از قطب‌های تولید فرش کشور به شمار می‌رود که هر سال سهم چشمگیری از صادرات فرش کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/61001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول