اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان خبر داد

بهره‌مندی 18 هزار بازنشسته کردستانی از خدمات مستمری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازنشستگی کردستان از بهره‌مندی 18 هزار بازنشسته از خدمات این سازمان در استان خبر داد.

بهره‌مندی 18 هزار بازنشسته کردستانی از خدمات مستمری

رسول مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج  اظهار کرد: هر ساله بیش از 900 نفر بازنشسته به این تعداد افزوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده بازنشستگی مربوط به سازمان آموزش و پرورش و علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: 10 هزار از کل پرونده‌های بازنشستگی در این سازمان مربوط به آموزش و پرورش، 3 هزار و 20 پرونده مربوط به علوم پزشکی و 5 هزار پرونده دیگر نیز مربوط به کل نهادها و ادارات استان است.

مرادپور تصریح کرد: سازمان بازنشستگی استان کردستان از نظر توجه و رسیدگی به بازنشستگان جزو پنج استان برتر کشور است.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان افزود: ماهانه رقمی بالغ بر 120 میلیارد ریال بابت حقوق بازنشسته‌ها هزینه می‌شود و این در حالی است که این سازمان تنها 55 میلیارد ریال کسورات دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ کسورات شاغلین حدود 22.5 درصد است، افزود: باید به ازای هر نفر بازنشسته حدود 4.5 نفر شاغل وجود داشته باشد.

به گفته رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان، در حال حاضر نسبت شاغلین به بازنشستگان در این استان یک به 1.5 نفر است، یعنی سازمان بیشتر از دریافت کسورات به بازنشستگان حقوق پرداخت می‌کند.

مرادپور به میزان کسورات این سازمان اشاره کرد و افزود: هر ماه حدود 650 میلیارد ریال کسری داریم.

به گفته وی، در سال‌جاری بر اساس دستور مجلس و دولت حقوق بازنشستگان با افزایشی 15 درصدی به 656 هزار تومان رسیده است.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان با بیان اینکه سازمان بازنشستگی طبق قانون صرفا وظیفه پرداخت حقوق بازنشستگان را دارد، اضافه کرد: ارائه یک سری خدمات رفاهی فرهنگی از قبیل بیمه عمر و بیمه حوادث بازنشستگان و شاغلین دستگاه‌های دولتی را نیز در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، در بحث بیمه تکمیلی ماهانه یک درصد از حقوق بازنشستگان کسر و مابقی را نیز ماهانه به عنوان سود بازنسشتگی به سازمان بازنشستگان پرداخت می‌کنند.

مرادپور از طرح «خانه نمانیم» به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سطح استان نام برد و  اظهار کرد: سازمان به منظور اجرای این طرح تورهای مختلف مسافرتی را برای بازنشستگان برگزار می‌کند.

به گفته وی، 300 هزار تومان از هزینه این سفرها را سازمان پرداخت می‌کند و بازنشستگان می‌توانند یکی از افراد تحت تکفلشان را نیز در این تورهای مسافرتی به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان در پایان از  پرداخت یک‌هزار و 80 مورد وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان در سال‌جاری توسط این سازمان خبر داد.

انتهای پیام/79002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول