اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب «ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در رسانه ملی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در رسانه ملی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در رسانه ملی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در رسانه ملی» دارای چهار فصل اصلی بوده که «تبیین شاخص‌های ایثار و گذشت»، «جایگاه، اهمیت و آثار ایثار و گذشت در جامعه» و «آسیب‌شناسی و مانع‌شناسی فرهنگ ایثار» از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

تعریف مفاهیم پژوهش، اهمیت پژوهش، کاربرد مفاهیم پژوهش در صدا و سیما، فرضیه‌های پژوهش، آسیب‌شناسی و مانع‌شناسی فرهنگ ایثار، ایثار به مثابه ارزش، رابطه پرورش و تربیت با ایثار، رابطه زهد و ایثار و روایات ایثار از جمله موضوعاتی بوده که در زیرمجموعه فصل‌های این کتاب مطرح شده است.

انگیزه‌های ایثار، شأن نزول سوره انسان، عوامل ایمانی مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، موانع ترویج فرهنگ ایثار و کارکردهای فرهنگ ایثار از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

معارف زمینه‌ساز فرهنگ ایثار، آثار فردی ایثار، جایگاه ایثار در میان احساسات، ایثار نشانه فضایل روحی، اهتمام به امور مسلمین، ایثار جانی، بعد اعتقادی و رابطه ایثار با اختیار و آزادی انسان، مقدس‌ترین احساس و هیجان، جایگاه ایثار در سازندگی انسان، آثار ایثار در جامعه، آثار سیاسی و نظامی ایثار در جامعه، آثار سیاسی و نظامی ایثار در جامعه، عوامل ایمانی مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تهدید فرهنگ ایثار و شهادت از سوی دشمنان، نتایج ترویج نشدن فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ ایثار از دیگر عناوین مباحث مطرح شده در این کتاب به شمار می‌رود.

نویسنده کتاب معتقد است که فداکاری و جانفشانی حتی در بین افرادی که به معاد و خداوند هم معتقد نیستند، وجود دارد، اما عنصر دین و فرهنگ حاکم بر جامعه در ارزشمندی و ارزش‌گذاری ایثار نقش اساسی دارد.

در دین اسلام، جانبازی و ازخودگذشتگی از نشانه‌های مؤمنان است. همواره مؤمن با جان و مال خود، در راه تحقق هدفش می‌کوشد و ایثار می‌کند و به دلیل آنکه رفتار هر فردی زاییده اعتقادات اوست و هیچ چیز برای مؤمن، ارزنده‌تر از رضای خدا نیست چرا که مومن حاضر است از جان و مال و هستی و تمام متعلقات خود بگذرد تا رضای الهی را به دست آورد.

کتاب «ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در رسانه ملی» توسط مهناز رحمانی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان هزار و 200 عدد منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول