اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد رسانه‌ای

«کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: مسئول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما از انتشار کتاب «جایگاه روح در معارف اسلامی» با رویکرد رسانه‌ای خبر داد.

«کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، حسین قربان تقی افزود: این کتاب به قلم ابوذر رجبی توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در چهار فصل منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات اهمیت روح‌شناسی، واژه‌شناسی، بستر تاریخ و حقیقت روح در فصل اول و مباحثی چون روح در قرآن، روح در روایات، روح و نفس، دلایل اثبات روح، منشأ روح انسان و روح در علوم اسلامی در فصل دوم مطرح شده است.

مسئول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما ضرورت مطرح کردن روح در رسانه، تأثیر باور به جاودانگی روح در زندگی دنیوی، گستره فعالیت روح، تأثیر بدن بر روح، تأثیر روح بر بدن، ارتباط با ارواح، احضار ارواح، روح و خواب و ارتباط روح محتضر با افراد پیش از دفن را از موضوعات ارائه شده در فصل سوم با عنوان مسئله‌شناسی روح در رسانه عنوان کرد.

قربان تقی ادامه داد: در فصل چهارم با عنوان رسانه و روح به مباحثی از جمله اهمیت رسانه، روح در رسانه، پرداختن به روح در سطح کلان رسانه، کمبود تحقیق درباره روح در رسانه، شیوه‌های پرداختن به روح در رسانه، قالب‌های برنامه‌سازی درباره روح، وضعیت حضور روح در فیلم‌های ایرانی و نقد و تحلیل سریال حلقه سبز پرداخته شده است.

وی بیان داشت: این کتاب می‌کوشد تا با بررسی ماهیت روح و حیطه و گستره فعالیت‌های آن در معارف اسلامی اصحاب رسانه را در ساخت برنامه‌ها یاری رساند.

مسئول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تصریح کرد: اقبال رسانه ملی به فیلم‌های ماورایی و از جمله «روح» می‌طلبد که دیدگاه اسلام و اندیشمندان آن در این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول