اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

لیله‌المبیت اثبات کننده ولایت بر حق امیرالمومنین (ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: امیرالمومنین (ع) تنها از خود گذشته راه نبوت بود که با جان و نفس خود از رسول الله (ص) حمایت کرد تا اثبات کند تمام وجودش فدای دین است.

لیله‌المبیت اثبات کننده ولایت بر حق امیرالمومنین (ع) است

حجت‌الاسلام علی ملکی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: دشمنان اسلام و کفار که تحمل گسترش اسلام را نداشتند و از پیشرفت چشم‌گیر اسلام و مسلمانان در هراس بودند، شورایی را مبنی بر به شهادت رساندن پیامبر اکرم (ص) تشکیل دادند تا در مقابل اسلام و مسلمانان بایستند.

ملکی تصریح کرد: از آن‌جا که محبت رسول‌الله (ص) در دل مردم روز به‌روز بیشتر می‌شد، کفار از ترس نابودی و هلاکت خود و کفر و بت‌پرستی، با هم متحد شدند و به یک تصمیم رسیدند.

وی ادامه داد: آنان بر آن شدند که اصل اسلام و دین خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) را از بین ببرند، لذا از هر قبیله‌ای یک نفر انتخاب شد تا با کشتن رسول گرامی اسلام (ص) به وحی و رسالت خاتمه دهند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: در این شب تمامی کفار با شمشیرهای آخته بر بستر رسول الله (ص) حاضر شدند که رسول گرامی اسلام (ص) را به شهادت برسانند.

ملکی تاکید کرد: تنها راه نجات رسول اکرم (ص) و متوجه نشدن کفار از نبودن پیامبر در بستر در آن‌زمان، وجود فردی بود که خود را فدای نبوت و دین اسلام می‌کرد.

وی افزود: تنها از خود گذشته راه نبوت که با جان و نفس خود از رسول الله (ص) حمایت کرد تا اثبات کند تمام وجودش فدای دین است، امیرالمومنین (ع) بود.

ملکی با اشاره به اینکه علی (ع) خدایی بودن خود را در آن لحظات پر از ترس و دلهره اثبات کرد و این کار فقط از امیرالمومنین علی (ع) برمی‌آید و لاغیر، ادامه داد: لیله‌المبیت اثبات کننده ولایت بر حق امیرالمومنین (ع) است، زیرا شب لیله‌المبیت حقیقتی الهی و خدایی بود که امیرالمومنین علی (ع) در آن به مردم درس عزت داد، لذا همه ما باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی جان خود را فدای ولایت کنیم، زیرا مقتدای ما در این عرصه ولایت‌پذیری حضرت علی (ع) است.

وی اظهار داشت: ملت ایران نیز ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری خود را در هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت اثبات کرد.

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول