اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف صورت گرفت

برپایی همایش یاوران وقف در اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف و در پاسداشت این سنت حسنه مکتب اسلام، همایش یاوران وقف و تجلیل از خادمان حقیقی این حوزه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

برپایی همایش یاوران وقف در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم همایش یاوران وقف که پیش از ظهر امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد از خادمان و واقفان نمونه استان اردبیل، برگزیدگان مسابقات قرآن کریم، خادمان برگزیده امامزاده‌ها، هیئت امنای مساجد، موسسات خیریه همراه اداره کل اوقاف و همچنین فعالان عرصه فرهنگی امامزاده‌ها با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در ادامه این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: اگر در گذشته‌های دور افراد توانمند با سرمایه‌های هنگفت و اموال زیاد اقدام به وقف انفرادی می‌کردند امروز نیز می‌توانیم به صورت گروهی و دسته‌ جمعی وقف‌های مشارکتی را در جامعه ترویج داده و رونق دهیم تا بتوانیم آثار خیر و نیک را از خود به یادگار بگذاریم.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری یادآور شد: اگر در هر مسجدی چند نفر امر خیر و وقف مشارکتی انجام دهند شاهد آن خواهیم بود که در 2 هزار و 200 مسجد استان شایسته‌ترین کارها و نیکو‌ترین آثار از واقفان بر جای می‌ماند که این خود ثمرات بسیاری را به همراه دارد.

وی صاحبان فکر و اندیشه را به بیان و ترویج شیوه‌های وقف و انتقال آن به صورت شایسته و آبرومندانه به لایه‌های مختلف جامعه اسلامی دعوت کرد و گفت: ما در سایه وقف است که می‌توانیم عمران و آبادانی مساجد، امامزاده‌ها و مکان‌های معنوی و ارزشی را شاهد باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل موضوع نظارت و ساماندهی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را به عنوان یکی از مسئولیت‌های حیاتی خاطرنشان کرد و افزود: در سال جاری با حمایت خیرین، نذورات جمع‌آوری شده مردمی و اعتبار اداره کل اوقاف و امور خیریه 15 امامزاده مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته که مساحت آنها حدود 15 هزار متر‌مربع بوده که قادر شدیم عملیات عمرانی را در این مجموعه‌ها انجام دهیم.

مشهوری‌نظری نمونه‌هایی از این ساماندهی را مربوط به امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد با شأن و شوکت خاص، امامزاده سید صدر‌الدین با اصل و نسب متقن به عنوان برادر امام رضا (ع) به همراه شجره‌نامه معتبر و همچنین نصب ضریح امامزاده علی بن حنیفه قلعه برزند اعلام کرد و ابراز داشت: این مکان‌های معنوی با همت و پشتکار هیئت امنا بازسازی و ساماندهی شده‌اند.

این مسئول در ادامه از نوسازی بقای قدیمی امامزاده عبدالله آتشگاه، سید دانیال و سید معراج خلخال،‌ سید حمزه درو همچنین امامزاده هریس خلخال خبر داد و گفت:‌ کار بازسازی برخی امامزاده‌ها نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به عمران و آبادانی موقوفات به عنوان یکی از اساسی‌ترین وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ما سعی کردیم موقوفات مخروبه که از حیز انتفاع خارج شده و به حالت مخروبه به حال خود رها شده‌ بودند را شناسایی کرده و مطابق نیت واقفان به احیای آنها اقدام کنیم.

مشهوری‌نظری با یادآوری اینکه پروژه‌های مهمی را در این زمینه در حال اجرا داریم، افزود: ما موقوفه 16 واحدی حاج علی خادم‌وطن را به مزایده گذاشتیم تا با فروش و اجاره آنها بتوانیم به نیات واقف به درستی عمل کنیم.

وی به پروژه خیریه اسمعیلی و همچنین برخی پروژه‌های موقوفی دیگر با هدف عمل به نیت واقفان اشاره کرد و متذکر شد: در آینده‌ای نزدیک نیز پروژه تجاری احسان پیر‌زرگر که سال‌های سال مغفول مانده بود را احیا خواهیم کرد و موقوفه کاظم احمدی را نیز در اردبیل مرمت کرده و از آن بهره‌برداری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان سخنان خود از احیای موقوفه ورزشگاه علی شیخ خانلو و همچنین مجتمع مسکونی این واقف ارزشمند خبر داد و گفت: با واگذاری آنها در کنار عمل به نیت واقفان سعی داریم موقوفات استان را ساماندهی و به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/62001/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول