اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف گوشت گاوی رشت خبر داد

افزایش مصرف گوشت گوساله در رشت/ واردات گوشت به سود مصرف کننده نیست، دام زنده وارد شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف گوشت گاوی رشت از افزایش مصرف گوشت گوساله در رشت خبر داد.

افزایش مصرف گوشت گوساله در رشت/ واردات گوشت به سود مصرف کننده نیست، دام زنده وارد شود

حامن جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوشت مخلوط گاوی و گوساله در بازار 22 هزار تومان و به صورت صاف و یکدست کیلویی 24 هزار تومان عرضه می‌شود اظهار کرد: مصرف گوشت گوساله در گیلان به ویژه در رشت بسیار بالاست و این در حالی است که در استان‌های مجاور مانند تبریز، قزوین، تهران، زنجان و ... مصرف گوشت گوسفند کاربرد زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته نظارت روی نرخ عرضه گوشت به‌عهده هیئت مدیره اتحادیه بود، افزود: از تاریخ 12 فروردین 91 نظارت بر قیمت‌ها به‌عهده بازرسان و کارشناسان بازرگانی و مجمع امور صنفی گذاشته شده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون اتحادیه هیچ کنترلی روی قیمت‌ها ندارد و این امر به‌عهده بازرسان مجمع امور صنفی گذاشته شده و تنها صدور پروانه کسب به‌عهده اتحادیه است.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماه نخست امسال 10 پروانه کسب برای عرضه گوشت در رشت داده شده است، ادامه داد: از این حرفه زیاد استقبال نمی‌شود زیرا با افزایش قیمت برق و ضرورت وجود دو دستگاه یخچال مجزا برای عرضه گوشت و دستگاه چرخ گوشت دیگر مانند گذشته کسی به دنبال این حرفه نیست.

به گفته جوادی در رشت 325 مرکز عرضه گوشت پروانه کسب دارند و 35 مرکز عرضه نیز در حال گرفتن پروانه کسب هستند.

وی کمبود دام را بزرگ‌ترین مشکل صنوف عرضه گوشت در گیلان خواند و گفت: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که معمولا قیمت عرضه گوشت پایین‌تر از دیگر مراکز است به دلیل واردات گوشت از مرزهای پاکستان و افغانستان بوده که با کنترل کامل اداره کل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد.

جوادی با بیان اینکه ورود گوشت منجمد برزیلی نیز در گذشته موجب تعادل قیمت گوشت در بازار شده بود، اذعان کرد: واردات گوشت برزیلی به دلیل برخی مشکلات کاهش یافته است.

وی واردات دام زنده از کشورهای همسایه را موجب کاهش قیمت گوشت در داخل دانست و افزود: این موضوع نیز مشکلات خاص خود را دارد در صورتی که حمل و نقل لاشه گوشت از مرزهای جنوبی کشور تا شمال مستلزم صرف زمان سه تا چهار روز است که از کیفیت گوشت می‌کاهد.

رئیس اتحادیه صنف گوشت گاوی رشت خاطرنشان کرد: از آنجا که لاشه گوشت گرم وارداتی از مرز به صورت منجمد نیست تا طی کردن مسافت مورد نظر خواص و کیفیت خود را حتی در ماشین‌های یخچال‌دار نیز از دست می‌دهد و به سود مصرف کننده نیست به همین دلیل واردات دام زنده پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/84002/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول