اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرستان‌های جنوبی کرمان در مجلس:

جنوب کرمان قابلیت‌های خوبی در تأمین گوشت دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، رودبار، فاریاب، منوجان و قلعه‌گنج در مجلس گفت: با توجه به خاستگاه و قابلیت‌های خوب جنوب کرمان در دامداری، سرمایه‌گذاری در این زمینه نقش مهمی در تأمین گوشت مورد نیاز کشور دارد.

جنوب کرمان قابلیت‌های خوبی در تأمین گوشت دارد

حجت‌الاسلام محمدرضا امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: حوزه دامپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا ارتباط مستقیم با سلامت انسان، بهداشت دام، خوراک و ... دارد.

وی با اشاره به اینکه داروخانه دامپزشکی در شهر کهنوج تقاضای مردم را در زمینه بیماری‌های دام پاسخگو است، افزود: در منطقه جنوب کرمان و پنج شهرستان جنوبی بیش از 2.5 میلیون رأس دام سبک و سنگین وجود دارد که حدود 65 درصد آن متعلق به این مناطق است.

امیری تصریح کرد: بیش از 1.5 میلیون رأس دام متعلق به شهرستان کهنوج و چهار شهرستان جنوبی دیگر است، لذا ضرورت وجود یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان کهنوج احساس می‌شود که مسئولان استان و شهرستان به ویژه شهرداری باید برای راه‌اندازی و تجهیز آن همت کنند.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از ضروریات این شهرستان بحث آزمایشگاه و نیاز ضروری منطقه است و در زمینه سلامت دام‌ها آزمایش‌های جدی باید انجام شود تا مصرف کننده نسبت به سلامتی گوشت اطمینان کامل پیدا کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به خاستگاه خوبی که دام در این مناطق در گذشته داشته و الان هم دارد و قابلیت‌های خوبی هم موجود است اگر بتوانیم در حوزه دامداری و دامپروری

سرمایه گذاری‌های خوبی انجام دهیم، می‌توان در بخش تولید و تأمین گوشت مورد نیاز کشور کارهای مهم و مؤثری را انجام و نیازی به واردات گوشت اعم از دام و طیور از خارج کشور نداشته باشیم.

وی افزود: البته باید کارهای مقدماتی برای تشویق حضور بخش خصوصی در این منطقه را فراهم کنیم که می‌تواند در این راستا بسیار مؤثر باشد و اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد و بخش خصوصی هم وارد عمل شود حتما به اهداف خود در زمینه دام و طیور می‌رسیم.

انتهای پیام/80008/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول