اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان منطقه آزاد قشم تشریح کرد

آخرین وضعیت عملیات ساخت طولانی‌ترین پل ایران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم آخرین وضعیت عملیات ساخت پل خلیج فارس که قشم را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، تشریح کرد.

آخرین وضعیت عملیات ساخت طولانی‌ترین پل ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، اسفندیار حیدری‌پور با اعلام این مطلب که سه پایه اصلی کیسون پل خلیج فارس تا شش ماه آینده آماده می‌شود، اظهار داشت: ساخت یک پایه کیسون پل از اوایل دی ماه جاری در حوضچه خشک اول آغاز شده که تا شش ماه آینده سه پایه از شش پایه پل آماده شده و پس از اتمام ساخت، مراحل شناور سازی، حمل کیسون و مغروق سازی جهت نصب پایه‌ها در محل پل انجام خواهد شد.

وی در ادامه این گزارش افزوده است: تاکنون برای ساخت پایه اول پل 300 تن آرماتور بندی انجام شده و جهت تکمیل آن تا یک هزار تن آرماتور نیاز است، وزن هر پایه  25 هزار تن با ارتفاع 150 متر از بستر دریا است.

حیدری‌پور با اشاره به ساخت حوضچه خشک دوم پل بیان داشت: خاکبرداری پروژه حوضچه خشک دوم به حجم 500 هزار متر مکعب در هفته آینده آغاز خواهد شد و تا دو ماه آینده نیز با تکمیل این حوضچه، ساخت یکی از دو انکر (پایه‌های کوتاه نگهدارنده عرشه در آب) با ارتفاع 55 متر در این محدوده آغاز می‌شود و سه پایه دیگر پل نیز در این حوضچه ساخته خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم، طول پل خلیج فارس را بر روی دریا و خشکی مجموعا چهار هزار و 130 متر ذکر کرد و افزود: طول پل در محدوده خشکی به سمت لافت 790 متر و در محدوده خشکی به طرف پهل حدود 840 متر است و دو هزار و 500 متر نیز طول پل بر روی دریاست.

حیدری‌پور از شکل‌گیری ارکان اصلی سازه پل در دو طرف تا پایان خرداد ماه سال آتی خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر، از 448 شمع مورد نیاز پل 27 شمع درجا اجرا شده و کازوی (رمپ‌های دو طرف پل) نیز در لافت و پهل به اتمام رسیده و با پیشرفت پروژه در محدوده خشکی و نصب سه پایلون، شکل پل از طرف پهل به سمت لافت تا خرداد ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

براساس این گزارش، پروژه عظیم و ملی پل خلیج فارس با 15 درصد سهم مشارکت دولت و 85 درصد پیمانکار طرح از طریق فاینانس مجموعا با اعتباری حدود 650 میلیون یورو، بین بندر پهل در سرزمین اصلی و منطقه لافت در جزیره قشم احداث خواهد شد.

گفتنی است، سازه این پل از نوع کابلی با سیستم ترکه‌ای با شش پایه اصلی احداث خواهد شد که امکان عبور قطار و وسائط نقلیه از طریق یک خط آهن، چهار باند اتومبیل (رفت و برگشت) از روی آن و عبور کشتی از زیر آن را فراهم خواهد ساخت.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول