اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

شاید دشمنان فتنه‌ای دیگر طراحی کرده باشند/ علما در فتنه‌ها چراغ راهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه شاید دشمنان فتنه‌ای شبیه به سال 88 طراحی کرده باشند، گفت: علما در فتنه‌ها به ویژه در این 30 سال مانند چراغ راه‌ بوده‌اند.

شاید دشمنان فتنه‌ای دیگر طراحی کرده باشند/ علما در فتنه‌ها چراغ راهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابو‌فاضل رضوی اردکانی عصر امروز در مراسم تجلیل از حضرت آیت‌الله‌العظمی آقا مجتبی تهرانی که در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این مجلس برای تجلیل از علم، تکریم تقوا و انسانیت و تعظیم انسانی بزرگ است.

وی گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، به علت خصوصیات اخلاقی‌شان از شهرت پیدا کردن و مطرح شدن پرهیز می‌کردند.

رضوی اردکانی افزود: با توجه به سابقه این عالم، وی باید بعد از انقلاب اسلامی بیش از همگی مطرح می‌شد.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در این مدت که خبر فوت وی از رسانه‌ها اعلام شده ‌است، مردم کم و بیش با شخصیت این مرد بزرگ، آشنا شده‌اند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از شاگردان امام راحل بود که در جلسات فقه ایشان شرکت می‌کرد و از نزدیکان رهبر کبیر انقلاب به حساب می‌آمد.

رضوی اردکانی افزود: امام خمینی بسیاری از امور مهم را به وی که از معتمدان ایشان بود می‌سپردند.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، از خاندانی بزرگ بود که چهره‌هایی شاخص داشت و از کودکی نزد پدر‌شان که فردی وارسته و فقیه بود، درس خواند.

وی گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی به مدت چهار سال در مشهد شاگرد استادانی بزرگ مانند ادیب نیشابوری، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله طباطبایی بود.

رضوی اردکانی ادامه داد: هیچ‌کس به اندازه امام، حق حیات علمی بر گردن او ندارد و این مرد در بسیاری از صفات روحی و اخلاقی برجسته شبیه به رهبر کبیر انقلاب بودند.

امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با اینکه اهل سیر و سلوک بود اما مردی ادیب و محدث به شمار می‌آمد که شاگردی او در محضر ادیب نیشابوری در این امر بی‌تاثیر نبود.

وی با بیان اینکه نوشتن تقریرات استاد از افتخارات شاگردان است خاطرنشان کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، تقریرات فقه و اصول امام را به طور کامل و جامع نوشت.

رضوی اردکانی ادامه داد: این تقریرات مربوط به زمانی است که امام راحل (ره)، به عنوان مدرس طراز اول قم  شناخته ‌شدند و مسئله مرجعیت ایشان مطرح نبود.

امام جمعه موقت شیراز افزود: امام خمینی (ره) به دنبال مرجعیت نبودند اما این خواست خدا بود که بعد از فوت آیت‌الله بروجردی، ایشان با احساس تکلیفی که داشتند وارد صحنه شدند و مرجعیت این رهبر بزرگ، سراسری شد.

وی بیان کرد: با اینکه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی به مقام مرجعیت رسیده‌ بود و مریدان بسیاری در بین مردم داشت اما حاضر به نوشتن رساله نشد.

رضوی اردکانی ادامه داد: علتی که مرحوم این کار را انجام نداد این بود که روح مطرح‌ شدن را از امام گرفته‌ بود.

امام جمعه موقت شیراز در بیان مقام علمی این عالم گفت: کسی که تمام فتوا‌های امام را جمع‌آوری کرد این مرحوم بود که نشان از تسلط وی است.

وی افزود: مرجعیت امام مرهون خدمات و زحمات این مرحوم است که با حافظه قوی، امانت‌داری و تقوا و احتیاط به عنوان معتمد ایشان به نگارش رساله و مناسک حج و فتوا‌های امام پرداخت.

رضوی اردکانی با تاکید بر لزوم حضور علما در شهر‌های مختلف گفت: بسیاری از حوزه‌های علمیه شهرهای بزرگ به عالمان برجسته محتاج‌ هستند.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: از تمام شهرهای فارس، علمای بزرگی در قم داریم در حالی که شهرهای این استان از وجود آنها خالی است.

وی افزود: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی می‌توانست در قم بماند اما امر امام خمینی (ره) را مقدم بر خواسته خود دانست و به تهران آمد تا مسجد جامع بازار این شهر را به سنگر تربیتی تبدیل کند.

رضوی اردکانی اظهار داشت: بزرگترین رسالت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، تربیت انسان بود و افراد وارسته‌ای را استادی کرد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در وفات وی تصریح کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی معلم نسل جوان بود و همان‌طور که امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) فرمودند فوت ایشان خسارتی برای جوانان بود.

وی خاطرنشان کرد: علما در فتنه‌ها مانند چراغ راه‌اند، به ویژه در این سال‌هایی که از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد.

رضوی اردکانی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید هوشیار بود و افراد صالح را برگزید همچنین جوسازی‌های دشمن را با آگاهی از بین برد.

امام جمعه موقت شیراز افزود: شاید دشمنان فتنه‌ای شبیه به سال 88 طراحی کرده باشند که مردم ایران امتحان‌های بسیاری را گذرانده‌اند و استوار می‌مانند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری کشتی‌بان، مدیر و مدبری هستند که در مرحله آینده انتخابات نیز همچنان با درایت عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ 2448‌/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول