عباس شیرمحمدی در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: المانهای نصب شده در مشهد هویت شهری را برای مخاطبان تعریف میکند و به شهر روح و هویت میبخشد.
وی ادامه داد: بهرهمندی هر المان از یک مفهوم خاص، یک تصویر ذهنی را برای زائران و همچنین ساکنان شهر ایجاد میکند و باید در این مسیر به سمتی حرکت کنیم که تماشای این المانها مفاهیم مذهبی و حماسی فرهنگ را در ذهن مخاطبان به وجود آورد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: تنوع المانهای هنری و ایجاد محیطی شاد برای شهروندان از نقاط مثبت طرح استقبال از بهار است که میتواند تاثیرگذاری بسزایی در نشاط و شادابی مردم داشته باشد.
شیرمحمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح استقبال از بهار هزینههای بسیاری را برای شهر به همراه داشته است، شهرداری میتواند به جای آنکه به تنهایی در ساخت المانهای شهری هزینه کند از شرکتهای تولیدکننده و سازنده هم بهره گیرد و از آنها در این مسیر کمک بگیرد تا تمامی هزینهها تنها توسط شهرداری تامین نشود.
وی اظهار کرد: این حرکت میتواند سبب مشاهده المانهای هنری شود و در تبلیغ کالاهای تولیدی مشهد تاثیرگذار باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: طرح استقبال از بهار، آشتی هنرمندان با سیمای شهر را به دنبال داشته است.
غلامرضا بصیریپور اظهار کرد: بیشتر مشاهده میشود که مسافران و مجاوران با این المانهای هنری عکس یادگاری گرفتهاند که نشاندهنده سطح رضایت مردم از این نمادها و المانها است.
بصیریپور افزود: با توجه به آمار و مشاهدات سالهای گذشته تجربه نشان داده است که یاد المانهای بهاری در ذهن اغلب شهروندان خاطرهای خوش را تداعی میکند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی مشهد خاطر نشان کرد: رشد صعودی تعداد المانها یکی از ویژگیهای مثبت این طرح در پایتخت معنوی ایران است که امیدواریم با همکاری مردم در سالهای آینده این رشد با کیفیت بالاتری ادامه داشته باشد.
وی اذعان کرد: در سالهای گذشته توجه به فرهنگ رضوی و نیز یادآوری خاطرات قدیمی به وسیله المانهایی مانند دوچرخه از موارد مهمی بود که در این راستا مورد توجه هنرمندان قرار گرفت و هنرمندان باید توجه به این نکته را هرگز فراموش نکنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی مشهد تاکید کرد: به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران نقاط قوت این طرح بیش از نکات ضعف آن است و انتظار میرود آن دسته از المانهایی که با فرهنگ ما سازگاری ندارد از سطح شهر جمعآوری شود و طرحهایی سازگار با فرهنگ بومی حاوی ابتکار و خلاقیت نصب گردد.
بصیریپور تصریح کرد: ضرورت دارد المانها تمام نیاز نقاط مختلف شهر را پاسخ دهند و در همین راستا در جانمایی المانهایی که برای نوروز آینده طراحی میشود باید دقت بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار، آشتی هنرمندان با سیمای شهر را به دنبال داشته است، اظهار کرد: المانهای مشهد باید برای شهروندان و زائران پیامی آموزشی داشته باشد چرا که آموزش کلید راهگشا برای مبارزه با مشکلات و بحرانهای مختلف فرهنگی و اجتماعی است.
انتهای پیام/70018/ز40/د1000