اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان:

هیچ مشاور املاکی در اصفهان دلال‌بازی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با رد این صحبت که مشاوران املاک اصفهان به هیچ وجه در امر دلالی مسکن نقشی ندارند، گفت: مسکن مهر در شهر اصفهان برخلاف آنچه تصور می‌شد تأثیری در کاهش متقاضیان مسکن نداشت.

هیچ مشاور املاکی در اصفهان دلال‌بازی نمی‌کند

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای بازار مسکن بازگشت آرامش به این بازار پس از تلاطم‌های قیمتی در بازار سکه و ارز بود، اظهار کرد: اما متاسفانه از 20 روز گذشته تنها دلیلی که سبب افزایش نرخ فروش مسکن در کشور و به تبع آن در اصفهان شده است، جو روانی است.

وی ادامه داد: گرانی مسکن دیگر نیازی به شایعه ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در واکنش به این پرسش که برخی مشاوران املاک با ایفای نقش دلالی و امتناع برای فروش واحدهای مسکونی به متقاضیان در این روزها خود به عاملی برای افزایش نرخ‌ها شده‌اند، گفت: به هیچ وجه مشاوران املاک تأثیری در خرید و فروش مسکن ندارند و این تنها به همان جو روانی جامعه باز می‌گردد.

در پافشاری برای اثبات این موضوع به وی که اکنون برخی از مشاوران املاک با بازارگرمی درصدد افزایش نرخ یک ملک یا آپارتمان هستند، تصریح کرد: گرانی در بازار مسکن نمی‌تواند به مشاوران املاک ارتباط داشته باشد چراکه آنها فقط خرید و فروش را انجام می‌دهند و این صحبت شما صحت ندارد.

* جانمایی مسکن مهر شهر اصفهان عیب دارد

وی با اشاره به اینکه برخی که دارای سرمایه‌های سرگردان هستند با وارد شدن به بازار مسکن نرخ‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، اظهار کرد: عرضه و تقاضا دیگر عاملی است که توانسته بر بازار مسکن تاثیرگذار باشد و قیمت‌ها در دفاتر مشاور املاک به صورت توافقی تعیین می‌شود.

جهانگیری با انتقاد از اینکه هرچه مسکن گران‌تر می‌شود تقاضای مردم نیز افزایش می‌یابد، گفت: مسکن مهر نیز که قرار بود از تقاضا کم کند و در نتیجه بازار را به سمت تعدیل پیش ببرد در شهر اصفهان تاثیر چندانی نگذاشت.

وی با اشاره به اینکه تاثیر مثبت مسکن مهر در استان اصفهان تنها در شهرستان‌ها بوده است، گفت: جانمایی مسکن مهر در شهر اصفهان یکی از عیوب این طرح بود که باید به جای فولادشهر و مجلسی که هر یک 40 کیلومتر و 70 کیلومتر با شهر اصفهان فاصله دارد مسکن مهر در بافت فرسوده اصفهان ساخته می‌شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان ادامه داد: به طور مثال کارگری که دارای حقوق پایینی است چگونه می‌تواند هر روز بخشی از درآمد خود را برای رفت و آمد به اصفهان هزینه کند.

وی در پایان تاکید کرد: ساخت مسکن مهر عملا از تعداد متقاضیان مسکن در شهر اصفهان نکاسته است و در آینده اگر قرار است این طرح ادامه یابد بهتر است این پروژه در بافت‌های فرسوده اصفهان اجرایی شود.

انتهای پیام/63001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول