اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

معنویت بدون شریعت گمراهی محض است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: معنویت بدون شریعت گمراهی محض است و جهنمی است که با پوشش‌های مادی برای خود بهشت فرض می‌کنیم.

معنویت بدون شریعت گمراهی محض است

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به شخصیت والای آیت‌الله زرآبادی اظهار داشت: آیت‌الله زرآبادی یکی از چهره‌های برجسته عرفان عملی در تاریخ معاصر ایران است و ایشان چهره‌ای است که کاملا شناخت ملی از ایشان وجود دارد و بزرگان و علما نسبت به ایشان ارادت تام و تمام دارند.

این مسئول اضافه کرد: بالاخره دستگاه‌های فرهنگی مکلف هستند که برای تثبیت هویت فرهنگی و دینی جامعه ما، مفاخر و بزرگان گذشته و حال را پاس بدارند و به نسل جدید معرفی کنند تا این عقبه کاملا روشن باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: جوانان جامعه ما باید بدانند که عقبه فرهنگی جای جای ایران از جمله استان قزوین عقبه بسیار عمیق، پر بها و گران سنگی است که نباید به واسطه گذشت زمان کم‌رنگ شود و به فراموشی سپرده شود.

شفیعی‌ها افزود: هدف دیگری که در کنار این اهداف قرار دارد این است که ما در حوزه تقابلات و تهاجمات فرهنگی و جنگ نرمی که دشمن با جامعه ما آغاز کرده است، قرار داریم و یکی از اضلاع این جنگ نرم از مجرای شکل دادن و جعل فرقه‌ها و جریان‌های نوپدید دینی است.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای دشمن این است که جریان‌های انحرافی به نام جریانات معنویت‌گرا و عرفانی برگرفته از آموزه‌های مکاتب آسیای دور و آمریکای لاتین را با ابزارهای ادبی که در اختیار دارند، در جامعه کنونی رواج دهند.

این مسئول ادامه داد: هیچ حقیقتی نمی‌تواند وجود داشته باشد مگر اینکه یک ارتباطی با مبدأ عالم داشته باشد، معنویت بدون شریعت گمراهی محض است و جهنمی است که با پوشش‌های مادی برای خود بهشت فرض می‌کنیم. اخلاق بدون مبنا و تکیه به ارزش‌های الهی یقینا جز ضد اخلاق نتیجه دیگری نخواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند هشدار باشد و در حقیقت راه نشان دادن صحیح به جوانان باشد نشان دادن مسیر درست، عرفان حقیقی و عرفان واقعی است که ما در بزرگان دین و در اولیای الهی در طول تاریخ حیات اسلام و حیات تشیع بخصوص در جامعه ایران داشتیم، می‌باشد.

شفیعی‌ها افزود: چهره‌های برجسته‌ای که مظهر اخلاق و عرفان بوده و در عین حال به شدت پای بند به شریعت و پایبند به دستورات دینی بودند.

وی تصریح کرد: در جریانات فرقه‌های نوظهور شاخصه مهم در این است که جوانان را به این وسیله به انحراف می‌کشانند که با اعمال و ورزش‌ها و..... که به شما آموزش می‌دهیم درون خود را پاک کن و نیازی به عبودیت و بندگی نخواهی داشت.

این مسئول ادامه داد: این همان نکته ظریفی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم، معنویت، اخلاق، عرفان و از این دست عبارات که انسان را از عبودیت و بندگی جدا کند، مطمئن باشید گمراهی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به این که آیت‌الله زرآبادی از بزرگان عرصه عرفان عملی بود، گفت: لذا این همایش را با این انگیزه آغاز کردیم که بتوانیم تا هنوز چهره‌هایی که از ایشان خاطره دارند و خاطرات فراوانی از ایشان شنیدند، در این همایش گردهم آوریم و به این وسیله الگوی مناسبی را در کنار بسیاری از الگوهای ارزشمندی که در جامعه داشتیم به جوانان معرفی کنیم و از آن بهره بگیریم.

انتهای پیام/77001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول