اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

حضور مردم شرط اصلی برپایی و ماندگاری حاکمیت دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: گرچه در برپایی حاکمیت دینی اراده خداوند شرط است اما حضور مردمی در ماندگاری حکومت دینی نقش اساسی دارد و مکمل شرط نخستین است.

حضور مردم شرط اصلی برپایی و ماندگاری حاکمیت دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در ویژه برنامه «همیشه بیدار» با موضوع دشمن شناسی که به همت مجموعه فرهنگی کربلا در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با مراجعه به تاریخ متوجه سه مقطع می‌شویم که در آنها خداوند در صحنه تقابل همه‌جانبه با بندگان عصیانگرش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عصر فرعون از جمله این مقاطع زمانی است، افزود: فرعون از دیرباز می‌دانست که مردی انقلابی پا به عرصه می‌گذارد که بساط ظلم و جور وی را در هم می‌پیچد و به همین دلیل با تمام توان درصدد برآمد جلوی اراده ذات باری تعالی را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تأکید کرد: گرچه فرعون در این راه بیش از 100 هزار کودک را کشت اما در نهایت اراده خدا محقق شد و موسی به اذن الهی در خانه خود فرعون پرورش پیدا کرد.

وی عصر عباسی را از دیگر مقاطع زمانی محقق شدن اراده خداوند برشمرد و تصریح کرد: از زمان خطبه غدیر به بعد این وعده داده شده که مردی انقلابی پا عرصه وجود می‌گذارد که عدل و داد را در سراسر جهان برپا می‌کند بنابراین از این زمان نیز تمام فعالیت‌های ممکن صورت گرفت تا چنین فردی به دنیا نیاید اما بار دیگر وعده الهی تحقق پیدا کرد و امام زمان (عج) پا به عرصه وجود نهاد.

سعیدی با بیان اینکه زمان کنونی که اراده استکبار جهانی و ذات باری تعالی در مقابل یکدیگر قرار گرفته سومین مقطع زمانی تقابل اراده خداوند و بندگان عصیانگر است، اظهار کرد: تفاوت دوران کنونی با مراحل قبلی در این است که  در آن دو مرحله تنها قرار بود شخصیت رهبری شکل بگیرد اما دوران کنونی مرحله تحقق حاکمیت اسلام به رهبری حجت خداست.

وی اضافه کرد: در آن دو مقطع اراده خداوند مانند فرمان سرد شدن آتش بر ابراهیم برای نگه‌ داشتن رهبر الهی کافی بود اما در مرحله تشکیل حکومت جدا از اینکه اراده خداوند شرط مهمی است، سنت الهی به نام حرکت مردم نیز  نقش اساسی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه فلسفه غیبت امام زمان(عج) را می‌توان در غایب بودن مردم جست‌و‌جو کرد، گفت: این موضوع به سه حالت منزوی شدن رهبر الهی، کشته شدن وی و یا غائب بودن وی از انظار عمومی منجر می‌شود که تا زمان آمادگی مردم ادامه پیدا می‌کند.

*‌ پنج شرط لازم برای محقق شدن اراده الهی

وی با بیان اینکه پنج شرط و آمادگی اساسی برای محقق شدن وعده خداوند درباره ظهور امام زمان (عج) لازم است، تاکید کرد: این موارد شامل آمادگی‌های فردی برای خودسازی است که البته تأثیر چندانی بر این امر ندارد و دیگری آمادگی است که سبب‌ساز ظهور محسوب شده و صف طولانی مجاهدان و مبارزان با کفر، الحاد و عناصر انحرافی در این گروه جای می‌گیرند.

سعیدی تصریح کرد: آمادگی برای ایجاد حکومت دینی پیش از ظهور امام زمان (عج) مرحله سوم برای پایان غیبت کبری محسوب می‌شود و اگر چنین حکومتی تشکیل شود حفظ آن واجب است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وسیله‌ای برای جهانی کردن اسلام است که تمام تمرکز دشمنان بر حذف آن متمرکز شده، اضافه کرد: با توجه به اینکه نظام سلطه برابر اراده خداوند قد علم کرده‌اند و دشمن اصلی انقلاب، امام زمان (عج) و حرکت‌های انقلابی محسوب می‌شوند، ایستادگی در مقابل امریکا، اروپا و ایادی آنها مانند قطر و عربستان از وظایف ماست.

* تحریم‌های اخیر آزمون بزرگ برای ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: تمام افرادی که روی کره زمین برای سربلندی ایران در مسیر حاکمیت اسلامی تلاش می‌کنند سبب‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) هستند چرا که اگر در دو مقطع زمانی نخست چند نفر در حفظ حجت الهی تأثیر داشتند امروز برای حفظ حکومت اسلامی صدها میلیون پاسدار لازم است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر دشمنان یک آزمون بزرگ برای ملت ایران است، تصریح کرد: شعار دادن در زمان آسایش از قرار گرفتن در امتحان‌های سخت بسیار متفاوت است.

سعیدی تأکید کرد: انتخاب صحیح فردی در انتخابات که ولایت‌مدار و ارزشی باشد، رسیدن به قدرت وی را عوض نکند و در کل به ظهور امام زمان (عج) کمک کند می‌تواند سبب‌ساز ظهور امام زمان (عج) شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب صحیح مسئولان به خود ما بستگی دارد، گفت: پس از قرن‌ها از ظهور اسلام خطاهای ما نیز کم نبوده است، زمانی ما راه اشتباه را برگزیده و انتخابی غلط داشتیم و باید گفت که دوره اصلاح‌طلبان ظهور امام زمان (عج) را به تأخیر انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: اینجاست که باید دقت کنیم که در چنین مسایل حساسی مسایل ظاهری ملاک انتخاب ما قرار نگیرد  چرا که درست در همین زمان که مطالبات ما تنها در محدوده زندگی ما خلاصه می‌شود، به خطا می‌رویم.

وی تحول در منطقه خاورمیانه را چهارمین شرط ظهور برشمرد و تصریح کرد: تا زمانی که در این منطقه تحولی ایجاد نشده و افرادی همچون قذافی و شاه عربستان بر مردم مسلمان حکومت می‌کنند نمی‌توان انتظار ظهور را داشت.

سعیدی آمادگی بین‌المللی در جهان و تحول در وضعیت آنها را از دیگر زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) برشمرد و اظهار کرد: مردم کشورهایی مانند آمریکا و اروپا تا زمانی که مشکل اصلی خود را که شرک و کفر، استکبار و زور مداری است درک نکنند، دگرگون نمی‌شوند که البته مدتی است شاهد آثار این آگاهی در این کشورها هستیم.

وی تأکید کرد: ملت ایران می‌تواند وسیله تحقق این پنج شرط با هدایت رهبر معظم انقلاب باشند و در واقع پیامبر اکرم (ص) با اشاره به سلمان فارسی این بار سنگین را بر روش ایرانیان این عصر قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه مطابق آیات قرآن، خداوند به مردم زمان پیامبر (ص) فرمود که اگر میل به ریزش کنید خداوند زمینه رویش امت دیگری را فراهم می‌کند که رابطه عاشقانه با خداوند دارند، تصریح کرد: پیامبر در جواب پرسش حاضران درباره افراد مورد اشاره در این آیه دست بر شانه سلمان فارسی نهاد و فرمود که این امت از منطقه جغرافیایی این فرد هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران در راه ظهور امام زمان (عج) تاکنون وثیقه‌های فراوانی را پرداخت کرده است اما هنوز فراز و نشیب‌های زیادی در این راه باقی است.

سعیدی تاکید کرد: بعد از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب جانشین امام زمان (عج) محسوب می‌شوند و خواص باید دقت کنند که همان اشتباهی را که پیروان موسی در غیبت وی درباره نپذیرفتن هارون کردند، تکرار نکنند.

وی با بیان اینکه ما هنوز به طور کامل پالایش نشده‌ و غربال‌های زیادی لازم است تا افراد خالص باقی بمانند، گفت: ملت ایران تاکنون هزاران شهید را تقدیم اسلام و کشور کرده تا درخت تنومند انقلاب جاودان باقی بماند و امیدواریم تا زمان ظهور امام زمان (عج) از امتحان‌های دیگر نیز سربلند بیرون بیاید.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول