اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

تعامل ورزش و رسانه سبب نهادینه شدن ورزش در جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تعامل ورزش و رسانه و بررسی چالش‌ها و مشکلات سبب نهادینه شدن ورزش در بین افراد جامعه می‌شود.

تعامل ورزش و رسانه سبب نهادینه شدن ورزش در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی ظهر امروز در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی اظهار داشت: رسانه ملی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی و مرجع اطلاع رسانی نقش به سزایی در انعکاس دستاوردهای ورزش در جامعه ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله ورزش، رسانه ملی می‌تواند علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی بستر مناسبی را برای توجه مردم به این مقوله و استعدادیابی و آموزش و پرورش این افراد و همچنین معرفی چهره‌های ورزشی فراهم سازد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ورزش، ناملایمات اجتماعی و بسیاری از ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد و جامعه شاداب و سالم را به همراه خواهد داشت که می‌شود گفت؛ هزینه در ورزش عین احیا و سرمایه‌گذاری است.

ملکی با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی استان جوابگوی تمامی خواسته‌های ورزشکاران نیست، اظهار داشت: عمق‌بخشی به برنامه‌ها، آموزش نیروهای متخصص و کارآمد، تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه ملی و در رأس آنها تدوین سند راهبردی رسانه و ورزش می‌تواند در توسعه و ترویج ورزش در بین مردم موثر باشد.

وی با اشاره به فعالیت 48 هیئت ورزشی در استان گفت: ورزش در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار تأثیر‌گذار بوده و جذابیت ورزش باعث شده رسانه ملی نیز به سمت این مقوله سوق پیدا کند.

مدیرکل صدا و سیما استان مرکزی نیز گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موفقیت‌ها بپردازند و موجب توسعه و پیشرفت ورزش کشور شوند، از این‌رو می‌توان گفت که دلایل نقلی و عقلی زیادی در اهمیت رسانه گروهی وجود دارد.

حجت‌الله طلایی افزود: رسانه‌ها را می‌توان با رویکردهای مختلفی مورد بررسی قرار داد. یکی از این رویکردها، رویکرد مفهومی است که در رابطه با رسانه به سه صورت کلان، متوسط و خرد مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در رویکرد کلان، به مسائل رسانه و ورزش پرداخته می‌شود، رویکرد متوسط به ورزش در رسانه اشاره دارد اما در رویکرد خرد، رفتارها و روابطی که در ارتباط با ورزش در درون رسانه مطرح می شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی با اشاره به وظایف مهم رسانه اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه رسانه، در بعد اطلاع‌رسانی و خبررسانی در باره فعالیت‌های دولت است، از این‌رو، رسانه‌ها معمولا هر خبری را منتشر نکرده و تنها به پخش اخبار واقعی، مهم، کوتاه و تأثیرگذار می‌پردازند، از سوی دیگر، وظایف آموزشی رسانه‌ها نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این رابطه، رسانه‌ها با به‌کارگیری ابزار خاص خود، به آموزش‌های عملی پرداخته و بدین وسیله در راستای درونی سازی هنجارهای جمعی و یکسان در جامعه کمک می‌کنند.

طلایی ابراز داشت: علاوه بر این رسانه‌ها عمدتا نوعی نقش هدایتی بر عهده دارند و در راستای عملکرد خود، به تصحیح نگرش‌ها، انتخاب صحیح الگوها و معرفی جامعه مطلوب و شاخص‌های کیفی در این زمینه می‌پردازند، در کنار این موارد، رسانه‌ها وظیفه‌ای ارتباطی نیز بر عهده دارند، به این معنا که به نوعی، واسطه تعامل دو سویه بین مسئولین و مردم می‌شوند.

انتهای پیام/87002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول