به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی ظهر امروز در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی اظهار داشت: رسانه ملی بهعنوان یک دستگاه حاکمیتی و مرجع اطلاع رسانی نقش به سزایی در انعکاس دستاوردهای ورزش در جامعه ایفا میکند.
وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله ورزش، رسانه ملی میتواند علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی بستر مناسبی را برای توجه مردم به این مقوله و استعدادیابی و آموزش و پرورش این افراد و همچنین معرفی چهرههای ورزشی فراهم سازد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ورزش، ناملایمات اجتماعی و بسیاری از ناهنجاریها را کاهش میدهد و جامعه شاداب و سالم را به همراه خواهد داشت که میشود گفت؛ هزینه در ورزش عین احیا و سرمایهگذاری است.
ملکی با بیان اینکه امکانات و ظرفیتهای موجود در رسانه ملی استان جوابگوی تمامی خواستههای ورزشکاران نیست، اظهار داشت: عمقبخشی به برنامهها، آموزش نیروهای متخصص و کارآمد، تعامل روابط عمومیها با رسانه ملی و در رأس آنها تدوین سند راهبردی رسانه و ورزش میتواند در توسعه و ترویج ورزش در بین مردم موثر باشد.
وی با اشاره به فعالیت 48 هیئت ورزشی در استان گفت: ورزش در فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار تأثیرگذار بوده و جذابیت ورزش باعث شده رسانه ملی نیز به سمت این مقوله سوق پیدا کند.
مدیرکل صدا و سیما استان مرکزی نیز گفت: رسانهها میتوانند با اطلاعرسانی به موفقیتها بپردازند و موجب توسعه و پیشرفت ورزش کشور شوند، از اینرو میتوان گفت که دلایل نقلی و عقلی زیادی در اهمیت رسانه گروهی وجود دارد.
حجتالله طلایی افزود: رسانهها را میتوان با رویکردهای مختلفی مورد بررسی قرار داد. یکی از این رویکردها، رویکرد مفهومی است که در رابطه با رسانه به سه صورت کلان، متوسط و خرد مطرح میشود.
وی ادامه داد: در رویکرد کلان، به مسائل رسانه و ورزش پرداخته میشود، رویکرد متوسط به ورزش در رسانه اشاره دارد اما در رویکرد خرد، رفتارها و روابطی که در ارتباط با ورزش در درون رسانه مطرح می شوند، مورد بررسی قرار میگیرند.
مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی با اشاره به وظایف مهم رسانه اظهار داشت: مهمترین وظیفه رسانه، در بعد اطلاعرسانی و خبررسانی در باره فعالیتهای دولت است، از اینرو، رسانهها معمولا هر خبری را منتشر نکرده و تنها به پخش اخبار واقعی، مهم، کوتاه و تأثیرگذار میپردازند، از سوی دیگر، وظایف آموزشی رسانهها نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این رابطه، رسانهها با بهکارگیری ابزار خاص خود، به آموزشهای عملی پرداخته و بدین وسیله در راستای درونی سازی هنجارهای جمعی و یکسان در جامعه کمک میکنند.
طلایی ابراز داشت: علاوه بر این رسانهها عمدتا نوعی نقش هدایتی بر عهده دارند و در راستای عملکرد خود، به تصحیح نگرشها، انتخاب صحیح الگوها و معرفی جامعه مطلوب و شاخصهای کیفی در این زمینه میپردازند، در کنار این موارد، رسانهها وظیفهای ارتباطی نیز بر عهده دارند، به این معنا که به نوعی، واسطه تعامل دو سویه بین مسئولین و مردم میشوند.
انتهای پیام/87002/ت40/ژ1001