اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه:

امامزادگان ابرکوه قابلیت بالای کار فرهنگی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: امامزادگان ابرکوه با توجه به قرار داشتن در مسیر زائران امام رضا(ع) قابلیت بالای کار فرهنگی دارند.

امامزادگان ابرکوه قابلیت بالای کار فرهنگی دارند

حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح معارفی و اعتقادی نسل جوان و در راستای تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی خوبی در بقاع متبرکه ابرکوه انجام شده و با همکاری و مساعدت بیشتر همگان و با توجه به ظرفیت‌های بالای این اماکن می‌توان شاهد برگزاری برنامه‌های بهتری نیز بود.

این مسئول افزود: این شهرستان پنج بقعه متبرکه دارد که علاوه بر مردم ابرکوه، مردم سایر نقاط کشورمان نیز به این بقاع توجه ویژه نشان می‌دهند و حضور انبوه مسافران به ویژه در ایام نوروز و تابستان در این بقاع، نشان از توجه آنان به این اماکن دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه ادامه داد: برخی از فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در جوار آستان مقدس امامزادگان را می‌توان فعالیت‌های قرآنی مختلف، برگزاری طرح‌هایی مانند طرح آرامش بهاری (ویژه برنامه عید نوروز)، سوگواره یاس نبوی (ویژه شهادت حضرت فاطمه(س)، برگزاری طرح نشاط تعالی (ویژه غنی سازی اوقات فراغت)، جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی (ویژه غدیر خم)، برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی، مراسم ویژه ماه مبارک رمضان (ضیافت الهی) ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارهای فرهنگ‌سازی وقف و یکی از راه‌های احیای فرهنگ وقف، اعلام هر چه بهتر صرف درآمدهای ناشی از وقف است که مردم را به سمت ادای حقوق وقف راهنمایی می‌کند.

سیدی همچنین از احیای بیش از 50 هکتار از اراضی کشاورزی ثلث در شهرستان ابرکوه خبر داد.

انتهای پیام/90003/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول