اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان خبر داد

صدور 3 هزار سند برای امامزادگان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: 3 هزار سند در سال جاری برای موقوفات و امامزادگان استان کرمان صادر می‌شود.

صدور 3 هزار سند برای امامزادگان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌نژاد یکشنبه شب در نشست مجمع نمایندگان با مجموعه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: اداره کل اوقاف کرمان در قبل از سال 84 با 124 نفر نیرو و در حوزه‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان فعالیت می‌کرد.

وی بیان کرد: از سال 64 تا یک ماه گذشته تغییری در چارت سازمانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ایجاد نشده بود و با بازنشسته شدن کارمندان پست وی نیز حذف می‌شد.

قاسمی‌نژاد با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیروهای قراردادی را از محل درآمدهای داخلی این مجموعه به خدمت گرفت، افزود: بیش از 90 نیروی قراردادی در اوقاف به کار گرفته شد و 64 نفر از نیروهای قراردادی با سابقه کار بیش از پنج سال به مجموعه دولت ملحق شده‌اند.

قاسمی‌نژاد از فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه با چهار معاونت خبر داد و تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در زمینه درآمدها از استان‌های درجه دو به به درجه یک ارتقاء یافته است و جزو پنج استان برتر در این زمینه است.

این مسئول از صدور یک‌هزار سند مالکیت برای موقوفات و امامزادگان استان کرمان خبر داد و بیان داشت: طی سال جاری 3 هزار سند دیگر برای موقوفات و امامزادگان استان کرمان صادر می‌شود.

قاسمی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی 14 اداره تابعه اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های استان کرمان ابراز داشت: راه‌اندازی اداره اوقاف در 10 شهرستان دیگر نیز مصوب شده که تعداد ادارات اوقاف در استان به 24 مورد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات موقوفات استان کرمان در سیستم جامع موقوفات ثبت شده است و وقف‌نامه‌های موقوفات و بقاع متبرکه این خطه نیز بازخوانی، بازنویسی و فهرست‌نویسی شده‌اند.

قاسمی‌نژاد احداث دانشگاه علوم قرآنی استان کرمان را از مصوبات سفر نخست هیئت دولت به استان کرمان ذکر کرد و اذعان داشت: این دانشگاه باید توسط اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری احداث شود که ساخت و سازها آغاز شده است.

وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی دانشگاه علوم قرآنی کرمان دو رشته مصوب شده و هیئت علمی نیز مشخص شده‌اند و دانشگاه در سه فاز اجرا می‌شود که نیازمند تامین اعتبار است.

قاسمی‌نژاد از انجام 90 مورد وقف طی سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: در هفت ماهه نخست سال جاری نیز 90 مورد وقف در این خطه انجام شده است.

وی بیان داشت: در انجام وقف به موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری از جمله وقف در زمینه تحقیق، علم، پژوهش و محیط زیست توجه می‌شود. 

انتهای پیام/80019/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول