اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی کرد

تعلیق شاخص‌ترین پروژه مهر ماندگار بخش درمان

خبرگزاری فارس: با وجود پیشرفت 75 درصدی بیمارستان یکصد تختخوابی فردوس که از طرح‌های مهر ماندگار است، این پروژه به دلیل کمبود اعتبار به حالت تعلیق درآمد.

تعلیق شاخص‌ترین پروژه مهر ماندگار بخش درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، بیمارستان چمران فردوس با قدمتی بیش از 40 سال علاوه بر فرسودگی به سبب کمبود فضا، جوابگوی نیاز مراجعان و به ویژه مسافران و زائرانی که از این شهرستان عبور می‌کنند، نیست.

به سبب موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن فردوس در مسیر تردد سالانه بیش از 8 میلیون مسافر و زائر، احداث بیمارستان جدید در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسید که بر این اساس عملیات اجرایی بیمارستان یکصد تختخوابی فردوس از سال 87 آغاز و در حال حاضر این پروژه از پیشرفت 75 درصدی برخوردار است.

هم اکنون به سبب عدم تامین اعتبار و همچنین عدم پرداخت بدهی پیمانکار، پروژه ملی بیمارستان یکصدتختخوابی فردوس به حالت تعلیق درآمد.

*عمر بیمارستان فردوس از 40 سال می‌گذرد

یکی از شهروندان فردوسی در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس گفت: با وجود اینکه جمعیت شهرستان فردوس نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته ولی با گذشت 40 سال از عمر بیمارستان شهید چمران این شهرستان، هنوز بیمارستان جدیدی جایگزین نشده است.

علی محمدی افزود: فردوس در موقعیتی قرار دارد که هفت استان جنوبی کشور از این شهرستان تردد می‌کنند، بنابراین برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران و زائران، احداث بیمارستان جدید در فردوس بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

*عملیات اجرایی بیمارستان جدید تسریع یابد

یکی دیگر از شهروندان فردوسی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی و شهرستان فردوس بر روی گسل زلزله قرار دارد، گفت: با بروز کوچک‌ترین حادثه و زمین‌لرزه‌ای جان بیماران بستری در بیمارستان به خطر می‌افتد چرا که بافت بیمارستان فرسوده و نامناسب است.

محمد کریم‌‌پور افزود: مسئولان باید با اختصاص اعتبار لازم، عملیات اجرایی بیمارستان یکصدتختخوابی فردوس را سرعت بخشند تا این پروژه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: علاوه بر بافت فرسوده، فضای بیمارستان فعلی بسیار محدود و نامطلوب است به طوری که در ایام تابستان و تعطیلات نوروزی، حجم زیاد بیماران و مصدومان سوانح رانندگی به وضوح مشاهده می‌شود.

*طلب 5 میلیارد تومانی پیمانکار بیمارستان فردوس

رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس نیز از طلب 5 میلیارد تومانی پیمانکار پروژه بیمارستان یکصدتختخوابی این شهرستان خبر داد و گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون هیچ مبلغی به پیمانکار پرداخت نشده است.

علی‌اکبر پیشاوری افزود: حدود دو ماه است که فعالیت ساختمانی پروژه بیمارستان فردوس به حداقل رسیده و در حال حاضر این پروژه به دلیل عدم تامین اعتبار به حالت تعلیق درآمده و تنها یک دهم نیروی انسانی که قبلاً در این پروژه مشغول به کار بوده‌اند، کارهای جزئی و خرده‌کاری پروژه را انجام می‌دهند.

*نمایندگان رئیس جمهور از پروژه بازدید کردند/وعده‌های آنان هم محقق نشد

وی تصریح کرد: بیمارستان یکصدتختخوابی فردوس در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع در شش طبقه احداث می‌شود که تاکنون عملیات نازک‌کاری در سه طبقه فوقانی بیمارستان به اتمام رسیده و پروژه نیز در مجموع از پیشرفت 75 درصدی برخوردار است.

رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس به بازدید اخیر نمایندگان رئیس جمهور از پروژه بیمارستان یکصدتختخوابی این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این بازدید قول‌های مساعدی برای پیگیری تخصیص اعتبار و تکمیل سریع پروژه داده شد که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

*تصویب 8 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان جدید فردوس

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز از تصویب مبلغ 80 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز بیمارستان جدید این شهرستان خبر داد و گفت: اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه بیمارستان جدید فردوس بر کسی پوشیده نیست و عدم تامین اعتبار و بدهی کلان به پیمانکار، مهم‌ترین مشکل پروژه است.

سیدمحمود میرزایی افزود: پیگیری‌های زیادی برای پروژه بیمارستان جدید فردوس انجام شده که تصویب 8 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این بیمارستان توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی بیرجند از مهم‌ترین مصوبات برای بیمارستان یکصدتختخوابی فردوس است.

*به طور جدی پیگیر حل مشکل پیمانکار هستیم

فرماندار فردوس نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس گفت: به طور جدی پیگیر هستیم تا مشکل پیمانکار بیمارستان یکصدتختخوابی فردوس حل و طلب وی پرداخت شود.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: در سال جاری مبلغ 3 میلیارد تومان به پروژه بیمارستان جدید فردوس اختصاص یافت که این مبلغ تاکنون پرداخت نشده و چنانچه پرداخت می‌شد، پیمانکار می‌توانست پروژه را ادامه دهد.

*در صورت تامین اعتبار پروژه کمتر از دوماه تکمیل می‌شود

نماینده مردم شهرستا‌ن‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، مشکل اصلی توقف پروژه احداث بیمارستان جدید فردوس را عدم تامین اعتبار و طلب پیمانکار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر طلب پیمانکار این پروژه حدود 5 میلیارد تومان است.

محمدعلی عبدالله‌زاده افزود: پروژه بیمارستان یکصدتختخوابی فردوس در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار دارد و باید هرچه سریع‌تر اعتبار لازم به این پروژه اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم و پرداخت طلب پیمانکار، پیش‌بینی می‌شود که پروژه در کمتر از دو ماه دیگر تکمیل شود.

انتهای پیام/69007/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول