اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع امام حسین (ع):

پیامبر ‎اکرم (ص) فداکارترین فرد برای سعادت بشر بود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) در گرگان گفت: پیامبر اکرم (ص) نمونه بارز یک انسان فداکار بود که برای نجات بشر آمده بود.

پیامبر ‎اکرم (ص) فداکارترین فرد برای سعادت بشر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام مرتضی وارثی شامگاه جمعه در مراسم نخستین سالگرد دکتر عباس مهری در آستانه امامزاده عبدالله گرگان در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در آغاز رسالتش با سختی‎ها و مشقت‎های زیادی رو به‌رو شد که خداوند به ایشان فرمود «ای عصاره هستی، ای رسول من و ای رحمت للعالمین، ای اسوه حسنه و بزرگ روزگار، تو در باب هدایت، بیداری و روشنگری این مردم به خودت این قدر مشقت راه نده».

وی تصریح کرد: وجود نازنین پیامبر با شنیدن این سخن وحی چشمانش اشکبار شد و گفت «من برای سعادت بشر و ابلاغ توحید آمدم»، جبرئیل به ایشان گفت «ای پیامبر ما قرآن را برای تو نفرستادیم که خود را به مشقت بیندازی و غم و غصه بخوری، ما تو را برای تذکر دادن و بشارت فرستادیم، یک عده‎ای چه بگویی و چه نگویی حق‌طلب نیستند چون قلبشان با شیطان است».

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: با وجود تبلیغات کانون‎های فتنه بت‎پرستی مانند جناح ابوسفیان، بنی‎امیه، بنی‎عباس و دولت‎های مختلفی که با ظاهر اسلام روی کار آمدند و در قرون اخیر که کانون‎های استکباری با امت اسلامی درگیر شدند و قصد داشتند اعتقادات را پایین بیاورند، اما امروز فهمیدند که ملت ایران با ولایت و رهبری خود انس دارند و با تولی و تبری زندگی می‎کنند و شکست دادن این ملت خیلی دشوار است.

پیوند عمیق مردم ایران با ولایت موجب شده دشمنان جرات چپ نگاه کردن به این کشور را نداشته باشند

وارثی عنوان کرد: نصرت الهی درس رسول خداست، یاری دین درس اهل بیت است، دینداری مردم پس از گذشت 14 قرن بعد از گذشت از عرصه‎های پر پیچ و خم به دست ملت با افتخار ایران رسیده که آن قدر پیوند مردم ایران با دین و ولایت عمیق است که دشمنان ایران جرات چپ نگاه کردن را به کشور ندارند.

وظیفه مسئولان هست که به سختی‎ها و مشکلات مردم رسیدگی کنند

وی ابراز داشت: سختی‎ها و مشکلات در هر کشوری وجود دارد و وظیفه مسئولان هست که به این امورات رسیدگی کنند، اما هر وقت پای دین به میان می‎آید مردم ایران سراسر یکپارچه و متحد خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: امروز کانون‎های مختلفی در سراسر جهان با پشتکار فراوان برای سست کردن شیعه نقشه می‎کشند و موسساتی در غرب به وجود آمده‎اند که در باب اندیشه‎های شیعه طرح‎ریزی می‎کنند، کرسی‎هایی برگزار می‎کنند که چطور رمز ایستادگی و مقاومت شیعه را به دست بیاورند و آن را متلاشی کنند، اما ملت عزیز ایران با ایستادگی خود و مقاومت جانانه حماسه‎های بزرگی را رقم زدند.

وارثی از نقش بالای انسان‎های بزرگی چون عباس مهری در ماندگاری ارزش‎ها و تربیت نیروهای انقلابی سخن گفت و افزود: امثال عباس مهری الگوهای درخشانی هستند که درس‎های بسیاری را آموختند و انسان‎های وارسته‎ای را تحویل جامعه دادند که هر کدام چه در دوران جنگ و چه بعد از آن توانستند اعتلای کشور و پیشرفت‎های نظامی را رقم بزنند. 

عباس مهری جانشین دانشکده فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و از فرماندهان دفاع مقدس در سن 52 سالگی بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفته و همزمان با سالروز رحلت پیامبراعظم (ص) در زادگاهش شهر گرگان به خاک سپرده شد.

سردار فقید عباس مهری، از فرماندهان ارشد نظامی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل حضور داشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس، در عملیات کربلا چهار، والفجر چهار و رمضان چند بار به شدت مجروح شده بود که سرانجام در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) پس از مدت‎ها دست و پنجه نرم کردن با جراحات دوران جانبازیش به صف همرزمان خود پیوست.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول