اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال:

معرکه جنگ و شهادت جایگاه انسان‌های مادی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال گفت: معرکه جنگ و شهادت جایگاه انسان‌های مادی نیست.

معرکه جنگ و شهادت جایگاه انسان‌های مادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی در یادواره 12 شهید روستای گورانسراب خلخال در مسجد جامع این روستا گفت: معرکه جنگ و شهادت جایگاه انسان‌های مادی نیست و شهدا با بصیرت راه خود را تا رسیدن به حضرت حق ادامه دادند.

محسنی ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) گفت: شهدا در همه اوصاف در وصیت‌نامه‌هایشان ارادت قلبی به ائمه اطهار (ع) داشته و آن را به همگان توصیه کرده‌اند و پیوند عمیق بسیجی با اهل بیت را از خصوصیات بارز شهدا عنوان کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال افزود: این انقلاب و این امنیت و آسایش کنونی چنین سهل و آسان به دست نیامده بلکه پرپر شدن لاله‌های خونین بال این خانواده‌ها سبب پیروزی انقلاب شده است.

محسنی اضافه کرد: نباید در هیچ زمان از یاد شهدا غافل بود زیرا هر بار از شهدا و عقیده الهی و معنوی آنها غافل شده‌ایم مشکلات بر ما فائق آمده و ارتش و سپاه با حاکمیت معنویت در کنار هم پیروز شدند.

وی ضمن بیان خاطره‌هایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: انتقال ارزشمند داشته‌های دفاع مقدس وظیفه‌ای است بر دوش ما که باید نسل‌های جدید با این فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدا و امام راحل را به خوبی بشناسند.

این مسئول افزود: هیچ لذتی در دنیا جایگاه معنویت و الهی‌وار در راه خدا جهاد کردن را نمی‌تواند بگیرد و شهدا با ایثار تمام توانستند این مملکت را در مقابل هجمه استکبار و ایادی او بیمه کنند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه اکثر شهدا دارای سن پایین در زمان شهادت و حضور در جبهه‌ها بودند گفت: شهید مرحمت بالازاده‌ها الگویی استوار در تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان و نوجوانان است.

در پایان این مراسم مردم با سینه‌زنی و مداحی در سوگ رحلت پیامبر رحمت و الفت حضرت محمد (ص) و شهدای روستای گورانسراب عزاداری کردند.

یادآور می‌شوم که شهدای روستای گورانسراب از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال در مناطق جنگی شلمچه، شرق دجله، فاو عراق، والفجر 10، جزیره مجنون، والفجر 8 و عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این یادواره شهدا چکیده‌ای از زندگینامه شهدا که توسط پایگاه مقاومت شهید موسی‌زاده گورانسراب گردآوری شده بود در بین حاضرین توزیع شد.

انتهای پیام/62008/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول