اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

زندگی سیاسی امام حسن (ع) سمبل بقای حکومت الهی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: زندگی سیاسی امام حسن (ع) سمبل بقای حکومت الهی در دورانی است که سیاستمدارانی مانند معاویه با حکومت ظالمانه خود قصد تخریب چهره اسلام را داشتند.

زندگی سیاسی امام حسن (ع) سمبل بقای حکومت الهی است

حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن (ع) اظهار کرد: وصایت اهل بیت به عنوان رسالت تکمیلی پیامبر اسلام (ص) بیان شده و پس از شهادت حضرت علی (ع)، جانشینی ایشان به امام حسن مجتبی (ع) منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی امام حسن (ع) در بعد عبادی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند به عنوان یکی از الگوهای عالی حکومت اسلامی در جامعه مطرح باشد، زیرا زندگی این امام در تمام ابعاد، برای پیروان ایشان سراسر درس و آموزش است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم صلح امام حسن مجتبی (ع) را عامل بقای اسلام ناب و علوی عنوان کرد و افزود: اگر صلح ایشان نبود، قطعاً تزویرگران به ویژه عوامل استکباری، اسلام را از مسیر خود منحرف می‌کردند.

احسانی ادامه داد: روش و سیره زندگی امام حسن (ع) برای تمام حکام به خصوص حکومت‌های دینی به عنوان یک الگو مطرح است، زیرا تمام ائمه نور واحد هستند و زندگی خود را وقف احیای تعالیم الهی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا هر دو در مسیر بقای دین خدا است، گفت: اهل بیت اهداف خود را بر اساس آنچه از جانب خدا نازل شده بود دنبال می‌کردند مانند حضرت علی (ع) که با وجود ظلمی که متحمل شد برای حفظ کلمه لااله‌الاالله و برقراری آنچه در کتاب الهی آمده بود، سختی‌ها را تحمل کرد.

زندگی شیعیان بر اساس قول و عمل اهل بیت بنا شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه زندگی دینی و سیاسی ما شیعیان باید در چارچوب قول و فعل ائمه باشد، بیان کرد: اگر زندگیمان را بر اساس روش و منش اهل بیت ترسیم کنیم به سعادت دنیا و آخرت نائل می‌شویم که اگر خلاف این را انجام دهیم، قطعاً ضرر کرده‌ایم.

احسانی عزت ایران اسلامی در جهان را مدیون پیروی از سیره امامان دانست و افزود: اگر سیره و مقاومتی که آنان دستور دادند نبود، ملت ما نمی‌توانست در برابر تزویری که بر دنیا حاکم است به پیروزی دست یافته و 34 سال مقاومت کند.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در حدیث ثقلین در پیروی از قرآن و اهل بیت تصریح کرد: باید در عزاداری‌ها شیعه بودن خود را به جهانیان اعلام کنیم و با گفتار و رفتارمان، پیرو حقیقی و زینت راه ائمه معصومین باشیم.

انتهای پیام/2258/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول