اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اقتصاد کارآمد در سایه تولید تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اقتصاد کارآمد زمانی تحقق می‌یابد که بخش تولید به پویایی و خوداتکایی واقعی رسیده باشد.

اقتصاد کارآمد در سایه تولید تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: در اقتصاد کارآمد به جای توجه جدی به توزیع، بیشتر توجهات به امر تولید است چرا که تولید با کیفیت و مطلوب می‌تواند کشوری را از مشکلات و نارسایی‌ها نجات داده و به استقلال واقعی آن کمک کند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل می‌تواند محرک خوبی برای شکوفایی بخش تولید واقعی باشد، افزود: تولید یعنی ایجاد اشتغال و آن هم به مقابله با تحریم‌ها منجر شده و تحرک واقعی اقتصادی یک جامعه را نشان خواهد داد.

این مسئول بیان داشت: هر چقدر تولید مورد حمایت قرار گیرد قطعاً تمام مولفه‌های اقتصادی بالنده‌تر خواهند شد اما در اقتصاد ناکارآمد به جای تولید به توزیع‌کننده بیشتر توجه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: در کشورهای پیشرفته که از اقتصاد قوی برخوردار هستند توزیع کالا و تولیدات چندان اهمیتی ندارد اما آنچه به عنوان یک اصل و کار زیربنایی به شمار می‌رود توجه به تولید و کسب درآمدهای حاصل از این راه است که گاه تولیدکننده در سه شیفت کاری به این امر مهم می‌پردازد.

نیکزاد بیان داشت: هر چقدر تولید مورد حمایت و تقویت قرار گیرد فضای کسب و کار رونق گرفته و آثار تحریم شکسته می‌شود و در آن صورت می‌توانیم مدعی باشیم تحریم‌ها هیچ اثری بر اقتصاد ما نگذاشته است.

وی از بانک‌های عامل خواست در تمام مراحل زنجیره تولید تا به مصرف رساندن کالاهای با کیفیت و تولیدات متنوع استان فعالان این بخش را یاری کنند و از پرداخت تسهیلات دریغ نکنند.

 

تحقق 70 درصدی اشتغال استان اردبیل

این مسئول با بررسی دستور اول جلسه در خصوص میزان اشتغال تحقق یافته توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی گفت: آب و فاضلاب شهری 100 درصد تعهد خود، آب و فاضلاب روستایی 75 درصد تعهد خود، فنی و حرفه‌ای 107 درصد تعهد خود و آموزش و پرورش نیز 296 درصد تعهد خود در زمینه اشتغال عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل تحقق 38 درصدی تعهد اشتغال از سوی امور زندان‌ها و 109 درصدی بنیاد شهید را یادآور شد و افزود: بنیاد مسکن 95 درصد، جهاد کشاورزی 35 درصد، حمل و نقل 118 درصد، دانشگاه علوم پزشکی 58 درصد، راه و شهرسازی 201 درصد و آب منطقه‌ای نیز به 54 درصد تعهدات اشتغال سال 91 خود عمل کردند.

نیکزاد به تحقق 60 درصدی تعهدات اشتغال بهزیستی از رقم هزار نفر اشاره کرد و افزود: شرکت برق به 100 درصد، شهرک‌های صنعتی به 67 درصد، صندوق مهر امام رضا به 63 درصد، صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل به 50 درصد، فرهنگ و ارشاد به 23 درصد، کمیته امداد به 38 درصد و مرکز رشد و فناوری به 55 درصد تعهدات اشتغال خود در سال 91 عمل کردند.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل بیان داشت: میراث فرهنگی نیز به 87 درصد و ورزش و جوانان نیز به 55 درصد تعهد اشتغال خود در سال جاری عمل کردند.

وی اظهار داشت: در مجموع از 43 هزار و 907 نفر تعهد اشتغال استان در سال جاری دستگاه‌های اجرایی به 30 هزار و 611 اشتغال عمل کرده‌اند که حدود 70 درصد تعهدات اشتغال استان در 10 ماه اخیر تحقق یافته است.

انتهای پیام/62001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول