اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس مطرح کرد

مقابله‌ نامتقارن رمز عبور از گردنه جنگ اقتصادی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به نقش تحریم‌ها در اقتصاد کشور، اقدام مقابله‌ای نامتقارن را لازمه موفقیت در این جنگ اقتصادی و عبور از این گردنه عنوان کرد.

مقابله‌ نامتقارن رمز عبور از گردنه جنگ اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی بعد از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اقتصاد و فرماندهان سپاه‌های شهرستانی کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی راهکار برون‌رفت از این معضل است که باید در اولویت مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، ساختار سپاه و بسیج انعطاف‌پذیر بوده و با ورود به این عرصه هم تاکنون موفقیت‌های خوبی در بحث جهاد اقتصادی در استان کردستان حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کارآفرینی عرصه‌یابی و معرفی افراد علاقه‌مند براساس الگوی ارائه شده و مطابق فرهنگ استان، جزو استان‌های برتر در مرحله نخست اجرای طرح هستیم.

سردار رجبی یادآور شد: خروجی مثبت کار در مرحله عملیاتی کردن و نظارت طرح است که با توجه به روند کنونی در استان، امیدواری در این بخش هم بالاست.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان با اشاره به تحریم 33 ساله ایران در بخش‌های مختلف، آن را مسئله جدیدی ندانست که ایران با آن روبرو شده است و گفت: با تجربه گذشته مقابله با این تحریم‌ها کار ساده‌ای است منتها همت می‌خواهد که باید در وجود مسئولان ما ایجاد شود.

وی اضافه کرد: همانگونه که در جنگ تنها با تدبیر و با اندک تجهیزات در مقابل امکانات و نیروهای دشمن به پیروزی رسیدیم اکنون نیز باید مقابله‌ای دقیق و با تدابیر ویژه از این گردنه عبور کنیم چرا که ما از ظرفیت‌ها و استعدادهای ویژه‌ای برخورداریم که استفاده از آنها مسیر را تسهیل می‌کند.سردار رجبی نیروهای بیکار جامعه را ظرفیتی برای جلوگیری از خسارت‌های وارده به نظام اسلامی خواند به شرط اینکه ساماندهی شده و از آنها بهره لازم گرفته شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: اگر چه باید مفهوم جنگ اقتصادی را که به معنای وجود دشمن در طرف دیگر خاکریز است، گرفت، انجام برخی اقدامات را منکر نشد و گفت: اما برای مقابله با تحریم‌ها این اقدامات کافی نیست.

وی تاکید کرد: برای مقابله با جنگ اقتصادی باید به دنبال راهکارهای نامتقارن باشیم تا بتوانیم اقتصاد ایران را به حالت عادی خویش برگردانیم.

سردار رجبی در پایان خواستار توجه ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرای به ویژه دستگاه‌های مرتبط با اقتصاد استان به مسئله رفاه و معیشت مردم و تدوین طرح‌هایی برای خروج از این مرحله نظام شد.

انتهای پیام/79001/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول