اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی:

تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی از سال 89 پولی دریافت نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی گفت: از سال 89 مبلغی به تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی پرداخت نشده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم تا مطالبات و مشکلات ما را در این بخش پیگیری کنند.

تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی از سال 89 پولی دریافت نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد محمدی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: آماده‌سازی 340 هکتار مسکن مهر گلبهار را تعاونی و اتحادیه‌ها با هزینه‌های مردم انجام می‌دهند.

رئیس تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی افزود: 8.5 میلیارد تومان از اتحادیه‌ها در بخش تسهیلات زیربنایی گرفته شد در صورتیکه تسهیلات دولت در این بخش مانند وزارت نیرو و آب و برق باید انجام می‌شده که تاکنون پرداخت نشده است.

محمدی خاطر نشان کرد: از سال 89 مبلغی به تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی پرداخت نشده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم تا مطالبات و مشکلات ما را در این بخش پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: موضوع مسکن مهر در شهرستان‌های خراسان رضوی تعاونی‌ها موفق عمل کرده‌اند و تنها در گلبهار و بینالود پیشرفت ساخت کم بوده است و نگاه به تعاونی‌ها نگاه عقب‌ماندگی در فعالیت‌ها نیست.

رئیس تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی یادآور شد: علت کاهش پیشرفت باید ریشه‌یابی شود؛ و با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی در این مدت تغییرات خوبی به وجود آمده اما برای افزایش روند کاری پیگیری مشکلات باید در اولویت قرار گرفته شود.

محمدی افزود: طبق گفته مدیرکل راه و شهرسازی که باید 50 هزار واحد مسکن مهر را تعاونی‌ها تحویل دهند اما مشکلاتی در تاسیسات مانند کنتور برق که مبلغ آن توسط تعاونی‌ها پرداخت شده اما به ما گفته می‌شود بودجه نداریم و کنتور در محل نصب نمی‌شود وجود دارد که کیفیت کار را کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: تعاونی‌های مسکن مهر واقعاً با مشکل مواجهه شده اند؛ تعاونی‌ها دو سال دیرتر زمین تحویل گرفتند و در گلبهار پروانه سال 89 صادر شد و تاخیر در ساخت پروژه‌های مسکن مهر در دو شهر گلبهار و بینالود دارای علت‌هایی است که باید بررسی شود.

رئیس تعاونی‌های مسکن مهر خراسان رضوی خاطر نشان کرد: واحدهای مسکونی گلبهار که تحویل داده شده با کپسول گاز است در صورتیکه تعاونی‌ها مبلغ آن را به شرکت گاز پرداخت کرده‌اند.

محمدی در ارتباط با مالیات گفت: مالیات تخفیف 3 جانبه داشته که در استان‌های دیگر معاف است اما در خراسان رضوی این بخش‌نامه دولت اجرایی نمی‌شود و به گونه‌ای که در مالیات و تامین اجتماعی ما را با مشکل رو‌به‌رو کرده است.

وی تصریح کرد: در نخستین گام تعاونی‌ها هزار هکتار را برای انبوه‌سازان آماده کردند اما مبلغ آن به آنها برگشت داده نشده و 27 هزار واحد مسکن مهر در گلبهار توسط تعاونی ها ساخته می‌شود و امیدواریم با برطرف کردن مشکلات بتوانیم پروژه‌ها را تحویل دهیم.

انتهای پیام/70003/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول