اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شامگاه امروز آغاز می‌شود

برگزاری نهمین سوگواره منطقه‌ای وفا در شهرستان نظرآباد

خبرگزاری فارس: فرماندار نظرآباد از برگزاری نهمین سوگواره منطقه‌ای وفا در این شهرستان خبر داد و گفت: این سوگواره از شامگاه امروز و به مناسبت 28 صفر در نظرآباد آغاز می‌شود.

برگزاری نهمین سوگواره منطقه‌ای وفا در شهرستان نظرآباد

سیدابراهیم کسائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط مسئولان و متولیان امر فرهنگ بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان کشور در ماه محرم و صفر و به ویژه در دهه اول ماه محرم با راه‌اندازی دستجات سینه‌زنی و زنجیززنی و با برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری، عشق و ارادت خود را به اباعبدالله‌الحسین(ع) اعلام می‌کنند.

فرماندار نظرآباد تأکید کرد: در زمانی که دشمنان با هجمه‌های فرهنگی اعتقادات مذهبی نسل امروز را هدف قرار داده‌اند لذا باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی راه درست را برای نسل امروز روشن کنیم و با بازگویی اهداف شوم دشمنان آنان را از دام‌های پهن شده بر سرراهشان توسط دشمنان آگاه سازیم.

کسائیان اعلام کرد: اجرای سوگواره‌های این‌چنینی نیز می‌تواند ما را به اهداف خود نزدیک سازد و اهداف عاشورا و قیام امام حسین(ع) را برای نسل امروز بازگو نماید.

وی با اعلام اینکه نهمین سوگواره منطقه‌ای وفا (تعزیه) به مدت پنج شب در نظرآباد اجرا می‌شود افزود: این سوگواره در محل حسینیه اباعبدالله‌الحسین(ع) شهر نظرآباد با حضور عاشقان اهل‌بیت(ع) از شهرهای اطراف برگزار می‌شود.

به گفته کسائیان 15 تعزیه‌خوان مرد از نظرآباد صحنه‌هایی از دشت نینوا را در قالب مبارزات و شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به نمایش می‌گذارند.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: نمایش بازار شام و شهادت طفلان مسلم نیز از دیگر اجراهای این سوگواره است.

این سوگواره از ساعت 19 تا 23 شامگاه امروز در خیابان امام خمینی(ره) حسینیه اباعبدالله‌الحسین(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2302/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول