اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

حفظ اموال وقفی مردم را تشویق به وقف می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: نگهداری و حفظ اموال وقفی از دید مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است، زیرا با حفظ اموال مردم تشویق می‌شوند و اعتماد می‌کنند که اموال خود را وقف کنند.

حفظ اموال وقفی مردم را تشویق به وقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی صبح امروز در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار داشت: حفظ اموال موقوفه مهمترین وظیفه اوقاف است که با این رویه مردم تشویق به وقف اموال می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز نگاه به اوقاف تغییر کرده است، افزود: در دوران طاغوت اموال وقفی را طبق میل خود مصرف و حیف و میل می‌کردند و صاحب‌منصبان و عوامل لشکری و کشوری موقوفات را جزو اموال شخصی خویش در آورده بودند.

ابراهیمی بیان داشت: نگهداری و حفظ اموال وقفی از دید مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است، زیرا با حفظ اموال مردم تشویق می‌شوند و اعتماد می‌کنند که اموال خود را وقف کنند و اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه روی دهد مردم بی‌اعتماد شده و حاضر هستند که اموال خود را هدیه بدهند اما وقف نکنند.

امام جمعه بافت گفت: یکی دیگر از وظایف مهم، استفاده از روحانیان شهرستان برای تبلیغ اهمیت و ثواب وقف در مساجد به ویژه ماه‌های محرم، صفر و رمضان است.

ابراهیمی استفاده از فیلم، بروشور و ... را در زمینه تبلیغات مفید دانست و خواستار تعامل بیشتر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با دفتر امام جمعه شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف بافت قول کمک 10 ملیون تومانی مدیرکل اوقاف کرمان به حوزه علمیه شهرستان بافت را هر چه سریع‌تر پیگیری کند تا این قول عملی شود.

انتهای پیام/80024/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول