اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی اعلام کرد

برخورد با حمل‌کنندگان غیر مجاز سلاح در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: پلیس با کسانی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوز سلاح حمل می‌کنند برخورد می‌کند بنابراین لازم است که افراد در صورت نیاز به دریافت مجوز اهتمام کنند.

برخورد با حمل‌کنندگان غیر مجاز سلاح در آذربایجان غربی

خیبر تیبا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حمل سلاح اعم از میکروبی، رادیواکتیوی، شیمیایی و ... در قانون شرایط خاص خود را دارد ولی به هر صورت ورود، خروج، نگهداری، حمل، تعمیر و استفاده از این سلاح‌ها غیرقانونی قلمداد می‌شود و با متخلفان به طور قاطع برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: این امکان وجود دارد فردی بنا به دلایل مختلف اعم از نگهداری اموال، کسب سود، انتقام‌جویی یا هر نیت دیگری سلاح تهیه کند ولی به هر شکل، حمل سلاح ممنوع بوده به تناسب جرم و نوع سلاح مجازات ویژه‌ای را فرد باید متحمل شود پس باید به این موارد بیشتر دقت شود.

تیبا بیان کرد: کسانی که سلاح را خودشان تهیه کرده‌اند، برای آنها سلاح به واسطه یکی از بستگان به ارث مانده یا مهلت مجوز منقضی شده است در حکم کسی هستند که به طور غیرمجاز سلاح حمل می‌کنند، بنابراین با آنها برخورد می‌شود پس لازم است به مواد قانونی در این ارتباط توجه کنند.

وی اضافه کرد: عده‌ای برای صدور مجوز درخواست ارائه می‌‌دهند به طوری که برگ موقت دریافت می‌کنند ولی با توجه به اینکه مراحل بررسی صلاحیت و آموزش را هنوز سپری نکرده‌اند سلاح را به عنوان امانت نگهداری می‌کنند و نمی‌توانند آن را با خود حمل کرده و شکار کنند چرا که در این صورت با این قبیل اشخاص برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: کسانی که پروانه حمل و شکار ندارند اگر شکاری انجام بدهند عمل شکار و هم حمل سلاح غیرموجه است و جرم تلقی می‌شود بنابراین لازم است که به چنین مواردی دقت شود تا تخلفی روی نداده و حادثه‌ای نیز  برای کسی به وقوع نپیوندد.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول