اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ری:

موقوفات ری احیاء می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت:برنامه‌های مدونی در جهت بهینه‌سازی موقوفات شهرستان ری صورت گرفته است و به‌زودی موقوفات احیاء می‌شود.

موقوفات ری احیاء می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین آیت‌الله عباسیان همزمان با هفته وقف در دیدار با امام جمعه شهرری ضمن تسلیت رحلت شهادت‌ گونه پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا علیهم‌السلام اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه طی سال‌های اخیر از سال 85 به بعد تغییرات بی‌نظیری داشته است و با ورود حجت‌الاسلام مصلحی اتفاقات شایسته‌ای در تاریخ اوقاف رخ داد و سنت نبوی وقف در جامعه احیا و فراگیر شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری افزایش موقوفات در طول این مدت را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سال 85 تاکنون موقوفات پنج برابر شده است و در کل کشور از سالیان گذشته فقط 200 موقوفه جدید داشتیم در حالی که با اقدامات صورت گرفته شده در سال 89 در کل کشور بیش از 200 موقوفه جدید داشتیم و در سال 91 نیز با تبلیغات گسترده و فعالیت‌های فرهنگی که تحقق یافت، 900 موقوفه جدید به موقوفات اضافه شد.

وی در ادامه افزایش موقوفات جدید را حاصل مدیریت جدید اوقاف دانست و عنوان کرد: در 9 ماه نخست سال جاری نیز یک هزار و 38 موقوفه به موقوفات اضافه شده است.

طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات

حجت‌الاسلام عباسیان از طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در راستای انضباط مالی اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: در این سامانه اطلاعات کلی موقوفات جمع‌بندی شده است و علی‌رغم تبلیغات منفی که در ارتباط با این سامانه صورت می‌گرفت امروز به فضل خدا این سامانه در تمام ادارات اوقاف و امور خیریه شکل گرفته است و به‌واسطه آن یک انضباط مالی و کاری صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در تشریح این سامانه خاطرنشان کرد: سامانه جامع موقوفات این امکان را فراهم کرده که مدیران ادارات می‌توانند کلیه رویدادهایی که در بحث اجارات، صدور حواله، حواله‌های واریزی، اقداماتی که در ارتباط با موقوفات صورت گرفته است، بقاع متبرکه و .. را رصد کند.

آینده اوقاف آینده‌ای روشن است

وی در ادامه بیان داشت: به‌واسطه این سیستم نیت واقف ثبت شده است و مدیران شهرستان‌ها می‌توانند بر اساس موجودی که در ارتباط با هر نیت برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.حجت‌الاسلام عباسیان تاکید کرد: با تحقق برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های تدوین شده در سال‌های اخیر انضباط مالی اوقاف شرعی‌تر از گذشته است.

ری در جذب مشارکت پیشتاز است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با تاکید بر اینکه با تدابیر و سیاست جذب مشارکت‌ها بیشتر شده است، عنوان کرد: امروز ری در جذب مشارکت از پیشتازان است و با سیاست‌گذاری و برنامه‌های مدون جذب مشارکت افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌هایی که در راستای جذب مشارکت در حال پیگیری است، تصریح کرد: برنامه‌های مدونی در جهت بهینه‌سازی موقوفات شهرستان ری صورت گرفته است و به‌زودی موقوفات احیاء می‌شود.‌

طرح‌ها را بر اساس نیاز آیندگان تدوین می‌کنیم

عباسیان با اشاره به اینکه برخی مسئولان به‌دنبال این هستند که وضعیت فعلی را پیگیری کنند، بیان داشت: به فضل خدا ما در برنامه‌ریزی‌ها با نگاه به آینده طرح‌ها را تدوین و برنامه‌ریزی می‌کنیم که به امید خدا آیندگان عاری از هر مشکلی باشند.

2 پروژه مهم در ری در حال پیگیری است

عباسیان با اشاره به پروژه‌هایی که در دست اقدام است، گفت: شبستان آستان شیخ صدوق (ره) به مساحت 3 هزار و 400 متر مربع و شبستان امامزاده عبدالله (ع) به مساحت 800 متر مربع ‌از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرای اوقاف و امور خیریه شهرستان ری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به پروژه‌های عمرانی بقعه بی‌بی شهر بانو عنوان کرد: تعریض جاده، احداث پارکینگ برای زائران و ... از جمله پروژه‌های عمرانی این بقعه متبرکه است.

اقدامات فرهنگی در راستای احیای امامزادگان

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به اقدامات فرهنگی که در بقاع متبرکه در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات و طرح‌های فرهنگی در راستای احیاء امامزادگان با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحولات عجیبی در کارها صورت گرفته است، بیان داشت: کلاس‌های حفظ قرآن، مجالس فرهنگی و ... از جمله برنامه‌های مدون فرهنگی بقاع متبرکه است. 

ثبت‌نام بیش از 2700 قرآن‌پژوه در کلاس‌های حفظ قرآن

عباسیان با اشاره به اقدامات فرهنگی که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان قطب فرهنگی شوند انجام گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر در 12 امامزاده شهرستان نماز جماعت اقامه می‌شود و برنامه‌های متنوعی در اعیاد، ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم‌السلام برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای حفظ قرآن صورت می‌گیرد، عنوان کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 700 نفر در سامانه حفظ قرآن ثبت شده است و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته قرآن‌پژوهانی که در راستای حفظ قرآن جذب و تربیت می‌شوند به‌زودی از مرز 3 هزار نفر می‌گذرد و در این راستا کلاس‌های حفظ قرآن در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد اطراف بقاع برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در پایان با اشاره به برگزاری جشن تکلیف در امامزاده‌ها تصریح کرد: در حال حاضر مراسم جشن تکلیف در سه بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع)، بی‌بی شهر بانو (س) و شیخ صدوق(ره) با هزینه اداره اوقاف برگزار می‌شود و تاکنون جشن تکلیف 3 هزار نفر برگزار شده است.

این گزارش حاکی است، مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه و مدیران بقاع متبرکه شهرستان ری همزمان با هفته وقف با حضور در دفتر امام جمعه شهرری با حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام/2462/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول