اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام راشد یزدی مطرح کرد

عبور از اخلاقیات علت فروپاشی خانواده در غرب

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت: علت اصلی از هم گسیختگی بنیان خانواده در غرب، عدم پایبندی به اخلاقیات است.

عبور از اخلاقیات علت فروپاشی خانواده در غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) شب‌های پایانی ماه صفر، میزبان هزاران عزادار اهل بیت(ع) است و برنامه‌های تبلیغی و مذهبی، سخنرانی و مرثیه‌سرایی در حال برگزاری است.

پس از مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی، استاد برجسته حوزه علمیه خراسان به سخنرانی پرداخت.

راشد یزدی بیان داشت: اخلاق‌مداری مهمترین عامل پایداری خانواده‌هاست و علت اصلی از هم گسیختگی بنیان خانواده در غرب، عدم پایبندی به اخلاقیات است.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) اسوه اخلاق حسنه، نیکی و خدمت به خلق خدا بود و از ایشان سفارش‌های زیادی درباره رعایت اخلاقیات نقل شده است.

راشد یزدی ادامه داد: اعضاء یک خانواده که رکن مهم آن زن و شوهر هستند، گذشته از ضرورت‌هایى که آنها را دور هم جمع مى‎کند، باید از پیوندى مقدس و درونى که همان محبت و احساس علاقه به یکدیگر است، برخوردار باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد بیان داشت: زن و شوهر باید به شدت مراقب باشند، به روحیات یکدیگر لطمه نزنند تا خانواده از نشاط و سلامت بیشترى برخوردار شود.

این خطیب برجسته اظهار داشت: انسان هر قدر هم که بزرگ باشد، چه از نظر سن و یا مقام، باز از تنهایى گریزان است و احتیاج به دوست صمیمى و یکرنگ دارد.

راشد یزدی ادامه داد: در فضاى محبت، معادلات و معیارها به‌طور کلى دگرگون مى‎شود، و انسان به جهت ساختمان روحى خود در فضاى محبت، نشاط مى‌یابد و رشد مى‌کند.

برنامه عزاداری در حسینیه امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی و مرثیه‌سرایی سعید حدادیان، مرتضی طاهری، سید مهدی میرداماد و محمود کریمی تا شب شهادت حضرت رضا(ع) مقارن با بیست و سوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/70006/ج/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول