اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

عدم تمایل زوج‌ها به داشتن فرزند چالش‌ جدی بنیان خانواده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، کاهش تمایل زوج‌های جدید به داشتن فرزند را از چالش‌های جدی بنیان خانواده در آینده دانست.

عدم تمایل زوج‌ها به داشتن فرزند چالش‌ جدی بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، نسرین پیرسمساری با بیان اینکه تغییر و تحولات دنیای امروز، سرسام‌آور است، افزود: این آینده‌پژوهشی است که به ما کمک می‌کند چگونه از دل تغییرات امروز، واقعیت فردا را شکل دهیم و این نکته‌ای است که پژوهشگران باید به آن توجه اساسی داشته‌ باشند.

وی، به رویکردهای مختلف آینده‌ پژوهشی در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و با انتقاد از عدم توجه عملی به بحث‌های پژوهشی در این حوزه تصریح کرد: عمده پژوهش‌های صورت‌ گرفته در حوزه خانواده، پژوهش‌های کتابخانه‌ای بوده که فاقد شرایط میدانی برای بهره‌برداری عملی و اجرایی هستند.

پیرسمساری با تاکید بر اینکه پژوهش‌های حوزه خانواده برای تاثیرگذاری باید متمرکز بوده و متناسب با موضوعات بومی باشد، یادآور شد: پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با خانواده با وجود اینکه وقت بسیاری از دانشجویان و اساتید را به خود اختصاص می‌دهند، فاقد کارایی و تاثیرگذاری لازم هستند.

وی با بیان اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه علمیه می‌توانند بنیان‌های آموزشی خانواده‌ را در قالب آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت شکل دهند، به آسیب‌شناسی نظام آموزشی مرتبط با مفاهیم خانواده اشاره کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با تاکید بر بازنگری در بحث‌های مربوط به تنظیم خانواده، شکافت میان نسل‌ها را از جمله تهدیدات جدی بنیان خانواده در آینده خواند و گفت: امروز از طرفی، رشد جمعیتی کشورمان نسبت به دهه‌های گذشته کاهش چشمگیر دارد و از سوی دیگر بحث طلاق به راحتی در خانواده‌ها مطرح می‌شود و نرخ ازدواج نیز کاهش یافته ‌است.

وی، کاهش تمایل زوج‌های جدید به داشتن فرزند را از چالش‌های جدی بنیان خانواده در آینده دانست و خاطرنشان کرد: تمایل به پذیرش مسئولیت‌های مرتبط با خانواده کاهش یافته و جوانان به بهانه مشکلات اقتصادی و وجود تورم و گرانی از مسئولیت تشکیل خانواده شانه خالی می‌کنند.

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول