اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگ عمومی کرمان:

نتایج طرح تحکیم بنیان خانواده تا پنج سال آینده نمایان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تحکیم بنیان خانواده شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان از آغاز اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در مدارس و دانشگاه‌های این استان خبر داد و گفت: نتایج این طرح تا پنج سال آینده نمایان می‌شود.

نتایج طرح تحکیم بنیان خانواده تا پنج سال آینده نمایان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ماشاالله ابراهیمی سه‌شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان اظهار داشت: پیگیری‌های اعضای شورای فرهنگ عمومی در عملکرد محاکم خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان صیانت از خانواده و ارائه آموزه‌های دینی است، بیان کرد: با تمهیدات انجام شده در این شورا از فروپاشی خانواده‌های بسیاری در کرمان جلوگیری به عمل آمده است.

ابراهیمی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی هفت مرکز مشاوره استان کرمان افزود: یک‌هزار و 500 پرونده اختلافات خانوادگی در این مراکز مورد بررسی قرار گرفت که با سعی و تلاش کارشناسان این مراکز با توجه به طرح تحکیم خانواده 450 پرونده به سازش رسید.

وی با بیان اینکه اگر این 450 خانواده از هم پاشیده می‌شد، علاوه بر فرزندان طلاق موارد دیگری مانند بزهکاری عاید جامعه می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر طرح تحکیم بنیان خانواده شورای فرهنگ عمومی کرمان به طور کامل اجرا شود به طور قطع نتیجه بسیار مؤثرتری دارد.

ابراهیمی از آغاز اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در مدارس و دانشگاه‌های استان کرمان خبر داد و گفت: نتایج این طرح تا پنج سال آینده نمایان می‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش مراکز مشاوره کرمان از هفت به 20 مرکز اظهار داشت: مراکز مشاوره علاوه بر تلاش برای صلح و سازش خانواده‌های ناسازگار همچنین آموزش‌هایی را به افراد ارائه می‌دهند.

ابراهیمی بیان کرد: در مراکز مشاوره با بهره‌گیری از آموزه‌های روان‌شناسی و روان‌شناختی غربی توانستند 35 درصد پرونده‌ها را به صلح و سازش برسانند و به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر از آموزه‌های اسلامی بهره ببریم، می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی ابراز داشت: فعال‌سازی واحد مشاوره حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در دستور کار قرار دارد زیرا آموزه‌های اسلامی سرشار از راهکارهای ارزنده‌ای است که می‌تواند بنیان خانواده‌ها را مستحکم‌تر کند.

انتهای پیام/80019/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول