اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن ماه امسال

10 اثر طبیعی سیستان و بلوچستان ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ثبت آثار طبیعی در استان سرعت ویژه‌ای به خود گرفته که در همین راستا بیش از ده اثر طبیعی در بهمن ماه سال‌جاری ثبت ملی خواهد شد.

10 اثر طبیعی سیستان و بلوچستان ثبت ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم ناروئی امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان عرصه صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قله آتشفشانی تفتان، کوه بیرک در سراوان با مراتع غنی و آبشارهای فراوان و زیبا، کوه خضر در بزمان که معروف به خواهر تفتان از جمله آثار طبیعی و خدادادی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که ثبت ملی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان سرشار از آثار طبیعی و خدادادی است، افزود: دره نسوران و کوه سفید مابین دو شهر بنت و فنوج مملو از آثار طبیعی و خدادادی هستند که تاکنون شناسایی نشده و معرفی و ثبت این آثار می‌تواند نقش موثری در جذب توریست و گردشگر به استان داشته باشد.

وی از شهر سوخته بعنوان یکی از آثار باستانی ارزشمند جهان یاد کرد و بیان داشت: اقدامات مثبتی در جهت ثبت جهانی شهرسوخته صورت گرفته که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بر معرفی آثار ارزشمند فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی از طریق برگزاری نمایشگاهها، ایجاد موزه‌ها وسایر وسایل ارتباطی درسطح استان تاکید کرد و گفت: ضرورت ترویج فرهنگ،  آداب و رسوم و صنایع دستی هر منطقه در کنار حفظ میراث فرهنگی از مهمترین وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان مملو از مردمانی با استعداد و هنرمند است، افزود: آقای اسپندار، مرحومه خانم مهتاب، خانم زبیده و بسیاری از هنرمندان دیگر از جمله کسانی هستند که بعنوان گوهری نایاب می توان از این عزیزان یاد کرد.

وی ادامه داد: این هنرمندان از هیچ استادی بهره نجسته‌اند و یا در هیچ کلاس آموزشی حضور پیدا نکرده‌اند بلکه از ذات و فطرت خود به این هنر دست یافته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد گردشگری بعنوان یک نیاز ضروری برای جذب گردشگر و توریست به استان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی و باستان شناسی کشورهای ایران و افغانستان، در نشستی مشترک با استانهای همجوار افغانستان پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد گردشگری به تصویب رسید.

محمد سنجرانی از تاسیس موزه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار موزه و نمایشگاه دائمی در بهمن ماه امسال به منظور معرفی صنایع دستی استان و حمایت از این قشر زحمت کش راه اندازی می‌شود.

وی  بیان داشت: از مجموع 13 اثر صنایع دستی ارائه شده به جلسه داوری یونسکو،  برای اولین بار 4 اثر از صنایع دستی استان مهر اصالت با بیش از 170 شاخصه را کسب کردند.

انتهای پیام/75005/خ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول