اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان:

پیشگیری از خرافات و انحرافات در اولویت برنامه‌ریزی‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اعلام اینکه پیشگیری از خرافات و انحرافات در اولویت برنامه‌ریزی‌ها است، گفت: هیئت‌های مذهبی این استان با انحرافاتی مواجه نشده‌اند.

پیشگیری از خرافات و انحرافات در اولویت برنامه‌ریزی‌ها است

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نهضت عاشورا یکی از نقاط درخشان فرهنگ و تاریخ دینی و به ویژه فرهنگ شیعی است.

وی با اشاره به اینکه هدف قیام عاشورا پرداختن به سیره پیامبر، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی و تحقق مدیریت دینی و مقابله با انحرافات سیاسی بوده است، خاطرنشان کرد: برای تبیین سیره پیامبر، فلسفه عاشورا، تبیین اهداف عاشورا، تبلیغ و ماندگاری نهضت عاشورا اقشار تاثیرگذاری چون مبلغان، متخصصان فرهنگی، مداحان و هیئت‌های فرهنگی نقش دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی استان زنجان، مداحان، مبلغان دینی و متخصصان فرهنگی باید آگاهی‌های تخصصی در زمینه نهضت عاشورا داشته باشند، اضافه کرد: باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

* مداحان و مبلغان دینی باید اهل تشخیص باشند

وی با تاکید بر اینکه با وجود جعل‌هایی در نقل تاریخ و روایات، باید مداحان و مبلغان دینی و متخصصان فرهنگی در این زمینه توانا باشند، یادآور شد: در صورتی که اقشار تاثیرگذار در ترویج و تعمیق نهضت عاشورا و ارزش‌های آن اهل تشخیص نیستند باید به اهل فن مراجعه کنند.

حجت‌الا‌سلام دشتکی با بیان اینکه باید احادیث مورد نظر برای نقل مستند باشد، ادامه داد: نقل احادیث مستند تاثیرگذاری بیشتری دارد.

وی همچنین تصریح کرد: نقل احادیث مستند توسط مداحان، مبلغین، مسئولان هیئت‌های مذهبی و متخصصان فرهنگی سبب پیشگیری از ترویج انحرافات می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه پیشگیری از انحرافات در دستور کار شورای تبلیغ استان زنجان است، اضافه کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شورای هیئت‌های مذهبی نیز در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خرافات و انحرافاتی در هیئت‌های مذهبی استان زنجان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: وجود برخی از انحرافات و خرافات در گوشه و کنارها نیز برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی اظهار داشت: برخی از حرکت‌ها، بدعت‌ها و اقدامات در شان اهل بیت (ع) نیست.

انتهای پیام/73006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول