اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام تأکید کرد

مراسم اربعین حسینی با محوریت هیئت‌های مذهبی برگزار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام اربعین حسینی را مکمل عزاداری دهه محرم دانست و برای برپایی هر چه بهتر آن خواستار محور قرار دادن هیئات مذهبی در برگزاری مراسم این روز شد.

مراسم اربعین حسینی با محوریت هیئت‌های مذهبی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در نشست ستاد شئون فرهنگی شهرستان چرام ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان اظهار کرد: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حسینی باید به صورت منسجم و هماهنگ از سوی هیئات مذهبی انجام شود.

امام جمعه چرام با بیان اینکه این هیئات در قالب دسته‌جات از مساجد و تکایا و حسینیه‌ها حرکت کنند، عنوان کرد: این هیئات پس از تجمع در میدان مرکزی شهر همراه با برگزاری زیارت اربعین ضمن ابراز همدردی با قافله سالار بازماندگان کربلا در غم جانسوز شهادت ابا عبدالله (ع) و یاران باوفایش عزاداری کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام جمشید مرادی با بیان اینکه اربعین روز زیارت مرقد عاشورا سازان است، خاطرنشان کرد: عاشورا، خروش خون حسین (ع) و اربعین، پژواک این فریاد ظلم شکن است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام اربعین را فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: هر اربعین حسینی، قاصد حماسه‌ای ماندگار، نشانه‏ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت هماره سرخ شهادت است.

این مسئول با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام بعضی ایام مانند عاشورا، تاسوعا و اربعین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: درس اربعین درس استقامت و بردباری است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم که نسل جوان ما در مقابل تهدیدات و تبلیغات دشمنان اغفال نشوند باید در صحنه تبلیغات علیه دشمنان ایستادگی کرد و یک لحظه عقب نشینی و تسلیم نشویم.

رئیس سازمان تبلیغات چرام تصریح کرد: ضمن دعوت از تمام اعضاء هیئت‌های عزاداری و مذهبی و روحانیون طرح مستقر و هجرت جهت حضور در مراسم اربعین حسینی، از سخنرانان بزرگ کشوری جهت سخنرانی در مراسم اربعین حسینی این شهرستان دعوت خواهد شد.

مرادی جهالت و بی‌بصیرتی مردم را از عبرت‌های عاشورا ذکر کرد و متذکر شد: همه باید بیدار و هوشیار باشند که فریب دنیا طلبی را نخورند و مانند یاران با وفای امام حسین (ع) تا آخرین لحظه از رهبر معظم انقلاب حمایت کنند.

انتهای پیام/82002/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول