اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان جم:

هیئت‌های مذهبی از اجرای برنامه‌های کم‌محتوا پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان جم گفت: افزایش محتوای برنامه‌ها باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد و از اجرای برنامه‌ها کم‌محتوا پرهیز کنند.

هیئت‌های مذهبی از اجرای برنامه‌های کم‌محتوا پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی عصر پنجشنبه در آیین سوگواری اربعین حسینی در جم اظهار داشت: عزاداری محرم و صفر اهمیت زیادی دارد و در گسترش اسلام و ترویج فرهنگ شیعی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان با هزینه‌های زیاد برای انحراف جوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند اجرای این مراسمات و تقویت معنویت در جامعه موجبات خنثی شدن توطئه دشمنان می‌شود.

امام جمعه شهرستان جم به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: فلسفه قیام امام حسین(ع) این بود که دین خدا از مسیر اصلی خود منحرف شده بود و بدعت در دین به وجود آمده بود و در واقع امام حسین(ع) برای اصلاح دین خدا قیام کرد.

گنجی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز باید این سنت حسنه را تقویت کنیم و مسئولان فرهنگی باید در این عرصه ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند و با فرهنگ‌سازی در مسیر تقویت ارزش‌ها گام بردارند.

این مسئول به اهمیت اربعین اشاره کرد و گفت: آنچه اربعین به ما می‌آموزد این است که باید حقیقت شهادت و یاد و خاطره شهدا را در برابر طوفان تبلیغات دشمنان زنده نگه داریم.

امام جمعه شهرستان جم با اشاره به پیام‌های مهم قیام امام حسین(ع) بیان داشت: عزت‌طلبی، استکبارستیزی، بصیرت‌افزایی و احیای ارزش‌های اسلامی از پیام‌های مهم عاشوراست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

گنجی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم در جم حضوری ارزشمند داشتند و انتظار داریم در ایام دهه پایانی ماه صفر نیز زمینه را برای حضور معنوی و باب صیرت مردم در مراسمات عزاداری فراهم کنند.

وی در پایان اذعان داشت: افزایش محتوای برنامه‌ها نیز باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد و از اجرای برنامه‌ها کم‌محتوا پرهیز کنند.

انتهای پیام/2451/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول