اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمبود اعتبارات همچنان مشکل‌آفرین است

جاده‌ای که بعد از 34 سال به سرمنزل نرسیده است

خبرگزاری فارس: جاده ارتباطی خلخال – شال – ماسوله با گذشت 34 سال تنها به بهانه کمبود اعتبارات هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است.

جاده‌ای که بعد از 34 سال به سرمنزل نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل عصر امروز در جریان بازدید از این طرح اظهار داشت: دلیل عمده‌ای که تاکنون موفق نشدیم این محور مواصلاتی را تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم کمبود اعتبارات و تزریق قطره‌چکانی اعتبار برای این پروژه است.

محبوب حیدری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طول این محور 32 کیلومتر است که در سال‌های گذشته 9 کیلومتر از این محور آسفالت شده و 23 کیلومتر دیگر نیاز به آسفالت‌ریزی دارد.

وی مشکل اساسی تکمیل نشدن این پروژه را کمبود اعتبارات سالانه اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه به طول 23 کیلومتر 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نسبت به تأمین یک‌باره آن امیدوار نیستیم.

حیدری خاطرنشان کرد: اعتبار سالانه این پروژه کمتر از 200 تا 300 میلیون تومان است که با این رقم نمی‌توان در موعد مقرر این پروژه را تکمیل کرده و نسبت به بهره‌برداری آن اقدام کرد.

این مسئول اضافه کرد: با این روند پنج تا شش سال طول می‌کشد تا با وضعیت فعلی این پروژه تکمیل شده و در اختیار اهالی قرار بگیرد.

وی از مسئولان استانی و کشوری خواست با تزریق اعتبار 6 تا 7 میلیارد تومان نسبت به تکمیل و راه‌اندازی آن اقدامات لازم را انجام دهند تا به موقع بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اینکه این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار راه و شهرسازی است، بیان کرد: هر چند جزو اولویت‌های ما است اما از بابت اعتبار همیشه با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو بودیم.

حیدری یادآور شد: البته از سمت استان گیلان نیز پروژه آغاز شده ولی هنوز تکمیل نشده و به شکل نیمه‌تمام به حال خود رها شده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این پروژه با تأمین منابع مورد نیاز تکمیل شده و نسبت به راه‌اندازی آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی به پروژه‌های در دست اقدام این اداره کل در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی اشاره کرد و ادامه داد: ‌ما در مجموع 57 پروژه را در دست اقدام داریم.

حیدری گفت: این پروژه‌ها شامل عملیات احداث، بهسازی، ابنیه فنی، روکش آسفالت، تقاطع‌های غیرهمسطح و شانه‌سازی می‌باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مطالعه و احداث کنارگذر اردبیل، چهار خطه شدن اردبیل – فیروزآباد و تقاطع غیرهمسطح نمین اشاره کرد.

وی بهسازی و احداث راه اصلی سه راهی صحرا به امیرکندی، احداث باند دوم مشگین‌شهر- سه‌راهی فخرآباد، احداث تقاطع غیرهمسطح هیر و چهار خطه پارس‌آباد – سربند را به همراه احداث راه اصلی خلخال – پروج، شانه‌سازی و آسفالت محور پارس‌آباد – بیله‌سوار، تکمیل باند دوم کمربندی بیله‌سوار و احداث باند دوم محور نیر – سراب را از جمله اساسی‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول