به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون ساخت و توسعه راههای راه و شهرسازی استان اردبیل عصر امروز در جریان بازدید از این طرح اظهار داشت: دلیل عمدهای که تاکنون موفق نشدیم این محور مواصلاتی را تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم کمبود اعتبارات و تزریق قطرهچکانی اعتبار برای این پروژه است.
محبوب حیدری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طول این محور 32 کیلومتر است که در سالهای گذشته 9 کیلومتر از این محور آسفالت شده و 23 کیلومتر دیگر نیاز به آسفالتریزی دارد.
وی مشکل اساسی تکمیل نشدن این پروژه را کمبود اعتبارات سالانه اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه به طول 23 کیلومتر 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نسبت به تأمین یکباره آن امیدوار نیستیم.
حیدری خاطرنشان کرد: اعتبار سالانه این پروژه کمتر از 200 تا 300 میلیون تومان است که با این رقم نمیتوان در موعد مقرر این پروژه را تکمیل کرده و نسبت به بهرهبرداری آن اقدام کرد.
این مسئول اضافه کرد: با این روند پنج تا شش سال طول میکشد تا با وضعیت فعلی این پروژه تکمیل شده و در اختیار اهالی قرار بگیرد.
وی از مسئولان استانی و کشوری خواست با تزریق اعتبار 6 تا 7 میلیارد تومان نسبت به تکمیل و راهاندازی آن اقدامات لازم را انجام دهند تا به موقع بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون ساخت و توسعه راههای راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اینکه این پروژه جزو پروژههای اولویتدار راه و شهرسازی است، بیان کرد: هر چند جزو اولویتهای ما است اما از بابت اعتبار همیشه با مشکلات و نارساییهایی روبهرو بودیم.
حیدری یادآور شد: البته از سمت استان گیلان نیز پروژه آغاز شده ولی هنوز تکمیل نشده و به شکل نیمهتمام به حال خود رها شده که انتظار میرود هر چه سریعتر این پروژه با تأمین منابع مورد نیاز تکمیل شده و نسبت به راهاندازی آن اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی به پروژههای در دست اقدام این اداره کل در بزرگراهها، راههای اصلی و فرعی اشاره کرد و ادامه داد: ما در مجموع 57 پروژه را در دست اقدام داریم.
حیدری گفت: این پروژهها شامل عملیات احداث، بهسازی، ابنیه فنی، روکش آسفالت، تقاطعهای غیرهمسطح و شانهسازی میباشد که از مهمترین آنها میتوان به مطالعه و احداث کنارگذر اردبیل، چهار خطه شدن اردبیل – فیروزآباد و تقاطع غیرهمسطح نمین اشاره کرد.
وی بهسازی و احداث راه اصلی سه راهی صحرا به امیرکندی، احداث باند دوم مشگینشهر- سهراهی فخرآباد، احداث تقاطع غیرهمسطح هیر و چهار خطه پارسآباد – سربند را به همراه احداث راه اصلی خلخال – پروج، شانهسازی و آسفالت محور پارسآباد – بیلهسوار، تکمیل باند دوم کمربندی بیلهسوار و احداث باند دوم محور نیر – سراب را از جمله اساسیترین و مهمترین پروژهها اعلام کرد.
انتهای پیام/62001/آ20/چ3000