اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

محصول کشاورزان مدفون در خاک یا طعمه دلالان می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: ماحصل زحمت کشاورزان یا زیر خاک مدفون شده و یا در نهایت بی‌رحمی بر تلاش آن‌ها توسط دلالان تاخت و تاز می‌شود.

محصول کشاورزان مدفون در خاک یا طعمه دلالان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور در نشست بررسی مشکلات میدان میوه و تره‌بار این شهرستان شاخص اصلی منطقه جنوب کرمان را کشاورزی خواند و اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان این منطقه کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با فعالیت‌های زیربنایی که در منطقه جنوب کرمان صورت گرفته است، اکنون شاهد تولید پویا و شکوفا هستیم، افزود: البته در کنار این روند باید بخش حمل و نقل، پایانه صادراتی، بازارهای هدف و ... نیز رشد می‌کرد.

رشد خزنده و نامرئی زیرساخت‌های کشاورزی

فرماندار جیرفت تصریح کرد: اما با ابراز تأسف توسعه و رشد این بخش‌ها به صورت خزنده و گاه نامرئی بوده است و به همین دلیل ماحصل زحمت کشاورزان یا زیر خاک مدفون شده و یا در نهایت بی‌رحمی بر تلاش آن‌ها توسط دلالان تاخت و تاز می‌شود.

وی ابراز داشت: با تلاش‌ها و جلسه‌های پی در پی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در سطح کلان با وزیران مربوطه بر اساس نیازهای منطقه اولویت‌بندی صورت گرفته است.

راه‌اندازی گمرک جنوب کرمان

غنچه‌پور با اعلام این خبر راه‌اندازی گمرک جنوب کرمان عنوان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده مشکل ایجاد گمرک این منطقه برطرف شده و طی چند روز آینده اقدامات لازم برای راه‌اندازی آن آغاز می‌شود.

فرماندار جیرفت گفت: همچنین با راه‌اندازی پایانه صادراتی منطقه جنوب کرمان در پی این هستیم تا این زخم کهنه‌ای که بر دل تمام کشاورزان منطقه جنوب کرمان وجود دارد، بهبود یابد و آن‌ها بتوانند آن چنان که شایسته است، ماحصل تلاش خود را دریافت کنند.

غنچه‌پور جزیره‌ای عمل کردن میدان‌های میوه و تره‌بار مشکل دیگری دانست که نیاز به رفع اساسی دارد و گفت: تفاوت قیمت فاحش میان محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان و مرکز استان یکی دیگر از معضلات وضع موجود است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

راه‌اندازی اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان جیرفت

وی خواستار همکاری صاحبان غرفه‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی با اداره بازرگانی شد و اذعان داشت: بر همین اساس اداره بازرگانی شهرستان جیرفت نیز باید طی یک هفته اقدامات لازم برای تشکیل اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان را انجام دهد.

ساماندهی عاملان شبکه‌ای حمل و نقل محصولات کشاورزی

غنچه‌پور با تأکید بر اینکه باید عاملان شبکه‌ای حمل و نقل محصولات کشاورزی به سایر مناطق پس از شناسایی ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: فرمانداری نیز آمادگی دارد تا وسایل نقلیه لازم برای صدور تولیدات کشاورزی را در اختیار این اتحادیه قرار دهد.

وی همچنین خواستار ساماندهی میدان میوه و تره‌بار شهرستان جیرفت شد و اظهار داشت: با توجه به عوارضی که شهرداری در این زمینه دریافت می‌کند، وظیفه دارد با حصارکشی و ایجاد درب ورود و خروج این میدان مشکلات موجود را برطرف کند.

انتهای‌پیام/80001/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول