اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان بسیج ورزشکاران فارس:

بی‌اخلاقی در ورزش جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: سازمان بسیج ورزشکاران فارس در بیانیه‌ای با قدردانی از تیم فوتبال قرمزپوش پایتخت، اعلام کرد که بی‌اخلاقی در ورزش نباید مفهوم و جایگاهی داشته باشد.

بی‌اخلاقی در ورزش جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در بیانیه سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر استان فارس آمده است: در نگاه و تفکر بسیجی هدف از ورزش خدمت شایسته به خلق خدا و ترویج اخلاق و ایجاد روحیه نشاط در جامعه است.

در این بیانیه تصریح شده است: بازی دو تیم فجر سپاسی و پرسپولیس تهران در هفته نوزدهم جام خلیج‌فارس که در شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) برگزار شد، یک بار دیگر ثابت کرد بسیاری از فضیلت‌های اخلاقی را می‌توان با تبلیغ و ترویج در میان ورزشکاران نهادینه کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در ابتدای مسابقه که بازیکنان صف‌آرایی کرده بودند تا خود را برای یک بازی جوانمردانه و به دور از حساسیت‌های کاذب آماده کنند، سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس به یاد شهدای گمنام اطلاعات سپاه این استان بر گردن بازیکنان دو تیم چفیه که یادگار شهدا و نماد ساده‌زیستی و پاسداشت ارزش‌ها است، انداخت، چفیه‌ای که روایت‌گر خوبی برای سال‌هایی بود که مین‌ها روی پای جوانان ما تکل از پشت می‌زدند بی آنکه داوری حتی به آنها کارت زرد نشان دهد.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: در آن روز و آن بازی استقبال بازیکنان تیم قرمزپوش پایتخت به ویژه کاپیتان محبوب این تیم، علی کریمی از این حرکت مثال‌زدنی شایسته تقدیر بود، به ویژه آنکه این فوتبالیست بامرام، هنگام تعویض با یک حرکت فرهنگی که به‌یقین ریشه در تربیت ایرانی، اسلامی او دارد، با اهدای پیراهن خود از نوجوانی معلول دلجویی کرد تا روح شهید سپاسی و شهدای گمنام اطلاعات سپاه فارس نیز بر این کار شایسته لبخند زده و همگی به یاد آوریم اگر ورزش را راهی برای رسیدن به سلامت فکری بدانیم بی‌اخلاقی در ورزش نباید مفهوم و جایگاهی داشته باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه اضافه شده است: اگر دیروز رزمندگان و شهدای ما با نثار جان خود از ارزش‌ها و اخلاق انسانی پاسداری کردند، به یقین زنده نگه داشتن نام آنان در میادین ورزشی و احترام بازیکنان بزرگ تیم محبوب پایتخت به عزیزانی که جان خود را برای پاسداری از اسلام و میهن فدا کردند کم‌ از رشادت‌های رزمندگان ما در جنگ تحمیلی ندارد.

بسیج ورزشکاران سپاه فجر استان فارس در ادامه این بیانیه افزوده است: بر همین اساس بسیج سپاه فجر استان فارس وظیفه خود می‌داند از مسئولان و تک تک بازیکنان پرسپولیس و شاگردان مکتب سپاسی که اخلاق‌مداری در فوتبال را پاس داشتند و به شهدای گمنام اطلاعات سپاه فارس ادای احترام کردند، تشکر و قدردانی کند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول