اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

خودبینی مسئولان موفقیتی حاصل نمی‏کند / سمنان گاوصندوق ایران است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه‏های اقتصادی تاکید کرد و گفت: اگر هر مسئول فقط خودش و مجموعه‏اش را ببیند، موفقیتی حاصل نمی‏شود.

خودبینی مسئولان موفقیتی حاصل نمی‏کند / سمنان گاوصندوق ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا خسروی صبح امروز در بازدید از اداره کل گمرک سمنان، این استان را به دلیل برخورداری از ذخایر غنی معدنی، قابلیت‏های صنعتی، دسترسی به راه‏ها و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب و ظرفیت‏های بالا در بخش کشاورزی، استانی ویژه و ممتاز دانست و افزود: کمتر استانی را در کشور سراغ داریم که چنین ظرفیت بالایی داشته باشد.

وی به موقعیت استراتژیک سمنان اشاره کرد و افزود: استان سمنان به هشت استان دسترسی دارد که این امر سمنان را از استان‏های دیگر متمایز می‏سازد.

تحریم‏سازی کنونی به دلیل اتکا به نفت است

خسروی زیرساخت‏های ارتباطی مناسب، امنیت بالا و نزدیکی به پایتخت را از عوامل توسعه و سرمایه‏گذاری بانک‏ها در سمنان دانست و افزود: سمنان، گاوصندوق ایران است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اشکالات و سیاست‏های کلان اقتصادی اشاره کرد و افزود: اقتصاد ایران تجارت‏محور است و تولیدمحور نیست که باید آن را اصلاح کنیم.

وی بخش‏های مختلف اقتصاد را مانند یک زنجیره به هم پیوسته دانست و بر لزوم توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

خسروی افزود: باید یک هزار میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم تا بتوانیم درآمد حاصل از آن را جایگزین صادرات نفت کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی و تحریم‏سازی کنونی را به دلیل آگاهی دشمن از موضوع اتکای اقتصاد کشور به نفت و اهمیت آن در اقتصاد ایران عنوان کرد و آن را یکی از نقاط ضعف در اقتصاد کشور دانست.

خسروی گفت: دنیا این مطلب را حس کرده و به همین دلیل پای بر روی گلوی اقتصاد ما گذاشته است.

لزوم روان‏سازی فرایند صادرات کالا

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم روان‏سازی صادرات تاکید کرد و افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از مجموعه گمرک استان انتظار می‏رود تا با تسریع در ترخیص کالاهای مورد نیاز تولید و صنعت، به بخش تولید کمک کند.

در این بازدید که چند تن از مدیران کل دستگاه‏های اقتصادی و اعضای کمیسیون اقتصادی صنایع مجلس محلی شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر، وی را همراهی می‏کردند، حاضران از بخش‏های مختلف گمرک بازدید کردند و در خصوص عملکرد گمرک سمنان توضیحاتی به آنان ارائه شد.

در حاشیه این بازدید، فعالان اقتصادی پیشنهاداتی در خصوص رفع موانع صادرات و مشکلات موجود در واردات و صادرات ارائه کردند و تسهیل در این امر را خواستار شدند.

انتهای پیام/2249/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول