اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد

راندمان عمومی آبیاری در کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر راندمان عمومی آبیاری در استان کرمانشاه 42 است که این رقم بیشتر از میانگین کشوری است.

راندمان عمومی آبیاری در کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تراب یوسفی اظهار داشت: از ابتدای امسال چهار هزار و 329 هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و تجهیز 3 هزار و 470 هکتار نیز در حال اجرا است.

براساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه یوسفی تاکید کرد: بهبود راندمان آبیاری، امکان آبیاری در اراضی شیب‌دار، جلوگیری از فرسایش خاک، کمتر شدن هزینه‌ها و نیروی انسانی، افزایش میزان تولید، کاهش علف‌های هرز مزارع و... از جمله مزایای استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه در سیستم‌های نوین آبیاری راندمان آب به شدت افزایش می‌یابد، ابراز داشت: راندمان آبیاری در شیوه‌های نوین آبیاری به بیش از 75 درصد خواهد رسید که در روش آبیاری قطره‌ای راندمان آبیاری به 90 درصد هم می‌رسد.

وی تصریح کرد: اجرای سیستم‌های آبیاری زیر فشار مطلوب بوده و از سال 1370 تاکنون 41 هزار و 885 هکتار از اراضی استان کرمانشاه به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/2700/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول