اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

پیشکسوتان تعزیه آبپخش تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور مردم و مسئولان، پیشکسوتان تعزیه آبپخش تجلیل شدند.

پیشکسوتان تعزیه آبپخش تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در آیین تجلیل از پیشکسوتان تعزیه در آبپخش اظهار داشت: تعزیه از هنرهای اصیل و ارزشمند اسلامی است و در واقع تعزیه به نوعی به تصویر کشیدن رشادت‌های

امام حسین(ع) و یارانش در عاشوراست.

محمدرضا دهقانی با اشاره به اهمیت تعزیه سنتی افزود: اجرای تعزیه موجب آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ دینی، زندگی اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلامی می‌شود و از این‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به پیشینه درخشان آبپخش در تعزیه اشاره کرد و اذعان داشت: آبپخش دارای بنیه و پیشینه‌ای غنی در زمینه تعزیه‌خوانی است و افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند و امید داریم که این هنر مذهبی روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: شناخت صحیح معانی و مفاهیم نهفته در تعزیه و به کار بستن این مفاهیم در زندگی از سوی فعالان این عرصه باعث گرایش و علاقمندی اقشار مختلف جامعه به این هنر معنوی ایرانی اسلامی می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد افزایش کیفیت مراسمات تعزیه‌خوانی در منطقه هستیم و امیدوار هستیم روز به روز شاهد تاثیرگذاری بیشتر این هنر اصیل باشیم.

مدیر گروه هنری صبا نیز در این آیین اظهار داشت: هنرمندان تعزیه آبپخش در سطح استان و کشور مطرح هستند و مردم همواره از تعزیه این شهر استقبال کرده‌اند.

مرتضی بهرامی یادآور شد: از مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر در سطح استان و منطقه انتظار داریم حمایت بیشتری از تعزیه داشته باشند تا شاهد تقویت معنویت در جامعه باشیم.

وی افزود: پیشکسوتان تعزیه آبپخش موجبات تداوم این هنر اصیل شده‌اند و از این عزیزان می‌خواهیم همواره در کنار تعزیه باشند و تجربیات گرانبهای خود را در اختیار نسل امروز قرار دهند.

در این آیین از هنرمندان پیشکسوت تعزیه شیخ حسن بحرانی، حاج باقر بهادرپور، حیدر بهادری، محمد اخلاقی، سید ابراهیم موسوی و قاسم زاهدپور تجلیل به عمل آمد.

پیشکسوتان تعزیه در این مراسم با اجرای بخشی از تعزیه سنتی آبپخش حال و هوای معنوی به مراسم بخشیدند.

انتهای پیام/2451/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول