اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‌های دهه آخر صفر فرهنگسرای زیارت تشریح شد

اعزام سفیران زیارت در استقبال از زائران پیاده

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت ضمن تشریح برنامه‌های دهه آخر صفر در این فرهنگسرا از اعزام سفیران زیارت در استقبال از زائران پیاده رضوی خبر داد.

اعزام سفیران زیارت در استقبال از زائران پیاده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباسعلی وهاب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ آداب زیارت و رفع شبهات زیارت، 50 روحانی پس از گذراندن آموزش‌های لازم در این زمینه، در دهه آخر صفر به محل‌های اسکان و استقبال از کاروان‌های پیاده و مساجد مناطق محروم شهر مشهد اعزام می‌شوند.

مدیر فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت به ظرفیت عظیم محرم و صفر به عنوان یک فرصت به منظور تبیین و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) اشاره کرد.

 وی تاکید کرد: فرهنگسرای زیارت به عنوان یک وظیفه این رسالت را همواره در طول سال در دستور کار خود قرار داده است و انتظار دارد سایر ارگان‌ها و نهادها نیز این امر مهم را جدی گرفته و دستگاه‌های متولی فریضه زیارت را در دستیابی به آرمان شهر رضوی یاری کنند.

مدیر فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت ادامه داد: برگزاری کارگاه داستان ویژه نوجوانان با هدف فعال‌سازی ذهن مخاطب از طریق سئوال‌سازی در هفت مرحله از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا است که مربیان آموزش دیده فرهنگسرا با حضور در مدارس، مکان‌های اسکان زائران پیاده و ایستگاه‌های استقبال از آنان در مبادی ورودی شهر، این کارگاه‌ها را در طول دهه آخر صفر برگزار می‌کنند.

وی توزیع 15 هزار فلش کارت با نام منابر رضوان و منابر غروب خورشید ویژه روحانیان سطح شهر مشهد را از دیگر برنامه‌های بنیادی فرهنگسرا در راستای تبیین و ترویج فرهنگ زیارت عنوان کرد.

 مدیر فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت اظهار کرد: در این طرح روحانیان در هر منبر یکی از موضوعات کلیدی ارائه شده را انتخاب و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وهاب‌زاده افزود: چیستی و چرایی زیارت، فضایل زیارت حضرت رضا(ع)، موانع آداب و آثار زیارت، وظایف همسایگان حضرت رضا(ع)، شمه‌ای از سیره عملی امام (ع) و جایگاه زائران ایشان، رحلت پیامبر اکرم (ص) و بخش‌هایی از وصایا و پندهای امام حسن (ع) از مهم‌ترین موضوعات این منابر است.

مدیر فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی ویژه عموم در فرهنگسرای زیارت در طول دهه آخر صفر نیز اشاره کرد.

وی یادآور شد: فرهنگسرای زیارت در سراسر سال آماده پذیرایی از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) به صورت گروهی و انفرادی است که با توجه به حضور گسترده زائران و شیفتگان امام رضا(ع) در دهه آخر صفر در شهر مشهد، بیش از 25 هزار دعوت‌نامه در بین زائران و فعالان کاروان‌های پیاده توزیع می‌شود.

فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت دارای 8 بخش بازدیدی شامل نمایشگاه مفهومی زیارت، کبوترانه، نمایشگاه تجلی آفتاب، عکاس‌خانه، المان‌های القاب حضرت رضا(ع)، سینما گرادیان، نمایشگاه حالات و احوالات علما و بزرگان و آبنمای موزیکال است.

انتهای پیام/70006/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول