اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

مردم انتظار برخورد قاطع و سریع با رفتارهای شرورانه را دارند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: انتظار عمومی از دستگاه‌های قضایی و انتظامی برخورد قاطع، سریع و دقیق با پدیده‌های مختلف و جلوگیری از وقوع رفتارهای شرورانه و شیوه‌های مجرمانه است.

مردم انتظار برخورد قاطع و سریع با رفتارهای شرورانه را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در جلسه مشترک قضات دادسرا با فرماندهان انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان کرمان اظهار داشت: معمولا متعاقب هر پدیده مجرمانه همه نگاه‌ها متوجه دستگاه‌های قضایی و انتظامی می‌شود و انتظار عمومی از این دو دستگاه این است که با پدیده‌های مختلف مجرمانه سریع، دقیق و قاطع برخورد کند تا از وقوع رفتارها و شیوه‌های مجرمانه جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: امنیت در همه گرایش‌ها مانند اکسیژن یک ضرورت حیاتی است و همه برای ادامه حیات اجتماعی خود و فعالیت در عرصه‌های مختلف جامعه نیازمند امنیت هستند و این از وظایف ذاتی ما است که در حوزه جغرافیایی ماموریت خود امنیت را برای مردم تامین کنیم.

موحد با اشاره به وقایع اخیر تهران، انعکاس آن در رسانه‌ها و واکنش رئیس قوه قضائیه و دستگیری و محاکمه زورگیران تصریح کرد: ما نیز در استان کرمان به ویژه در مرکز استان از این قاعده مستثنا نیستیم، زیرا طبق آمار رفتار شرورانه عده‌ای و سرقت‌های مسلحانه با سلاح سرد در معابر عمومی امنیت مردم را به مخاطره انداخته است.

وی بیان کرد: این امر قابل قبول نیست که با وجود نیروی انتظامی مقتدر و توانمند و نیروهای اطلاعاتی بیدار و هوشمند و قضات قاطع، عده‌ای در شهر شبانه یا در روز اقدام به شرارت و سرقت اموال مردم کنند.

دادستان کرمان به فرماندهان انتظامی و قضات دستور داد تا با هماهنگی و همدلی و قوت و اقتدار امنیت عمومی مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهند و در راستای منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات رئیس قوه قضائیه با افراد شرور بی‌رحمانه برخورد کنند تا آسایش مطلوب به مردم هدیه شود.

موحد به زورگیران و سارقان به عنف و کسانی که در گوشه و کنار استان کرمان دست به اقدامات شرارت‌آمیز و غیرانسانی می‌زنند به طور جدی هشدار داد قبل از اینکه در چنگال عدالت گرفتار شوند رفتار خود را اصلاح و زندگی خود را به تباهی نکشانده و به عاقبت کار بیندیشند.

وی امنیت و عدالت را دو شاخص ارزشی جامعه دانست و تصریح کرد: این امور در میان سایر شاخص‌ها جایگاه رفیعی داشته و با هم تلازم دارند، بدون امنیت تحصیل عدالت غیرممکن است و در فضای امن اجرای عدالت امکان‌پذیر می‌شود و در عین حال امنیت بدون عدالت دست نیافتنی است و نمی‌توانیم برای تامین امنیت از عدالت هزینه کنیم.

دادستان کرمان اظهار کرد: عدالت مساوی با اجرای قانون است و فعالیت‌های انتظامی و قضایی ما باید مبتنی بر قانون باشد، قانون‌گرایی در جامعه اساس عدالت را تقویت می‌کند، امنیت و عدالت مکمل هم بوده و هر دو مطلوب و موجب قوام جامعه هستند.

انتهای پیام/2446/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول