اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان:

احیای امر به معروف باید از مسئولان دولتی آغاز شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان گفت: احیای اصل اسلامی امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات و مسئولان دولتی آغاز شود.

احیای امر به معروف باید از مسئولان دولتی آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان حجت‌الاسلام حسین کوثری صبح امروز در نشست مشترک اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ستاد بازسازی عتبات عالیات شیروان اظهار کرد: یکی از وجوه اصلی برتری دین اسلام بر دیگر ادیان توجه و اهتمام آن به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی این فریضه الهی را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر ستون خیمه فرایض است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شیروان اظهار کرد: احیای این اصل اسلامی باید از ادارات و مسئولان دولتی آغاز شود.

وی به استناد به سخنان حضرت علی (ع) گفت: قوام و جوهره شریعت به امر به معروف و نهی از منکر است که امروز در جامعه رو به فراموشی سپرده شده است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شیروان نیز در این نشست افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و حیاطی و از ارکان مهم یک جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

علی‌محمد علی‌محمدی تبدیل امر به معروف و نهی از منکر را به فرهنگ عمومی مهم‌ترین وظیفه این ستاد عنوان کرد و گفت: اجرای این فریضه مربوط به قشر خاصی نیست بلکه همه باید در اجرای این مهم احساس وظیفه کنند.

وی سوق دادن جامعه را به سمت ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی را از دیگر اهداف این ستاد برشمرد.

فرماندار شیروان تاسیس فلسفه حکومت اسلامی را بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: کوشش در تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در محفل خانواده نیز امری اجتناب ناپذیر است.

عبدالصمد صفرنژاد گفت: مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر را تبدیل به یک فضای همفکری و مشورتی کنند و این فرضیه الهی باید بر اساس محبت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حکومتی که دارای ارزش‌ها، معنویت و آموزه‌های دینی و اعتقادی نباشد ولو اینکه خدمات زیبای هم از خود ارائه دهد آن حکومت معنای معنوی نخواهد داشت.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول