اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان عشایری خبر داد

ارائه آموزش‌های قالیبافی و گلیم‌بافی به عشایر

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان عشایری ایران گفت: هدف از اسکان عشایر ارتقای کیفیت زندگی آنها است و در کنار تولیدات، آموزش‌هایی در زمینه قالیبافی و گلیم‌بافی به آنها ارائه می‌دهیم.

ارائه آموزش‌های قالیبافی و گلیم‌بافی به عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، میرولی صفرزاده عصر امروز در حاشیه سفر به این شهرستان و بازدید از کانون‌های اسکان عشایر ریگان اظهار داشت: برنامه‌های ما در بحث عشایر کوچنده دو دسته شامل ارائه خدمات به کوچندگان در مناطق ییلاقی و قشلاقی و اسکان آنها در حد اعتبارات عشایری است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما طی چند سال اخیر برنامه اسکان عشایر است که در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: در شهرستان ریگان 25 حلقه چاه کشاورزی حفر و تجهیز و اراضی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است که عشایر در حال بهره‌برداری از این چاه‌های کشاورزی هستند.

صفرزاده تصریح کرد: در شهرستان ریگان هفت سایت اسکان عشایر راه‌اندازی شده که در این سایت‌ها بیش از یک‌هزار خانوار اسکان و کارهای زیربنایی نیز در این سایت‌ها شامل آب، برق، مدرسه و مسجد انجام شده است.

وی بیان داشت: برای اینکه بتوان این عشایر را از اسکان سنتی به این منازل تغییر دهیم نیاز به زمان دارد و عشایر باید از دامداری سبک به دامداری سنگین روی آورند و در کنار آن به کار زراعت و کشت بپردازند.

صفرزاده گفت: هدف از اسکان عشایر در این مناطق ارتقای کیفیت زندگی آنها است و عشایر نیز در این سایت‌ها رو به تولیدات بیاورند و در کنار آن ما هم آموزش‌هایی در زمینه قالی‌بافی و گلیم‌بافی به عشایر ارائه می‌دهیم.

قائم‌مقام سازمان عشایری ایران افزود: امیدواریم در آینده با تامین منابع آب، سایت‌های اسکان عشایر در شهرستان ریگان افزایش یافته و با اجرای این سایت‌ها وضعیت مطلوبی را برای عشایر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/80014/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول