اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

اشتغال مهم‌ترین دغدغه معلولان آسیب نخاعی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان گفت: یک‌هزار نفر معلول آسیب نخاعی در اثر حادثه و تصادف در سطح استان وجود دارد که اشتغال مهم‌ترین دغدغه این افراد است.

اشتغال مهم‌ترین دغدغه معلولان آسیب نخاعی است

سید محمود نقیب‌زاده نائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل معلولان آسیب نخاعی موجود در سطح شهر است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 400 نفر معلول آسیب نخاعی در اثر حادثه و تصادف در این انجمن وجود دارد که اکثر این افراد با مشکل اشتغال مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام افراد باید در سطح جامعه از استقلال شغلی و مادی برخوردار باشند، اضافه کرد: معلولان آسیب نخاعی دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که در حال حاضر به دلیل حادثه و تصادف تنها قدرت حرکتی و جسمانی خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از معلولان آسیب نخاعی از سواد اجتماعی بالایی برخوردار هستند و مسئولان باید زمینه‌های استخدام این افراد را با توجه به توانمندی‌های آنها در ادارات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار نفر معلول آسیب نخاعی در اثر حادثه و تصادف در سطح استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: مدیران و مسئولان استانی و صاحبان حرف و کارخانه‌ها باید از توانمندی‌های شغلی معلولان آسیب نخاعی در سطح جامعه استفاده کنند و این اقدام به استقلال معلولان کمک می‌کند.

نقیب‌زاده نائینی تاکید کرد: مردم و مسئولان نباید به معلولان آسیب نخاعی به عنوان یک قشر فراموش‌شده نگاه کنند و در سال گذشته این مرکز زمینه‌های اشتغال 35 نفر از معلولان آسیب نخاعی و خانواده‌های آنها را در هایپر مارکت اصفهان فراهم کرده است.

وی افزود: اما در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه تعداد بسیاری از این معلولان از این هایپر مارکت اخراج شده‌اند و مسئولان نباید با بی‌توجهی نسبت به این افراد زمینه‌های افزایش آسیب‌پذیری معلولان را در سطح جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام/63004/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول