اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار مازندران خبر داد

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیاردی در آبرسانی روستاهای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفار مازندران اعتبار هزینه شده از زمان تشکیل شرکت آبفار در سال 70 تا پایان سال 90 را بیش از هزار و 993 میلیارد ریال اعلام کرد.

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیاردی در آبرسانی روستاهای مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، محمدحسین برزگر بعد از ظهر امروز در نشست پیگیری پروژه‌های آبفار غرب مازندران در شهرستان تنکابن بیان داشت: در راستای محرومیت‌زدایی و آبادانی روستاهای مازندران پیشنهاد 23 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان تنکابن برای سال 92 با اعتباری بیش از 106 میلیارد ریال را ارائه دادیم که در صورت موافقت مسئولان وزارت نیرو و تخصیص اعتبارات لازم، این پروژه‌ها در سال آینده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل آبفار استان مازندران گفت: در سال 90 حدود 27 پروژه در شهرستان تنکابن داشتیم که اعتباری بیش از 59 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها تخصیص یافت، در سال 91 هم 12 پروژه برای 22 روستا با 40 میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد دادیم که تاکنون 12 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

برزگر افزود: با توجه به توزیع اعتبارات شهرستانی از کل اعتبار مصوب سال جاری تاکنون 250 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی با اشاره به تخصیص 14 درصد اعتبار تملک دارایی در سال جاری اظهار داشت: پیشرفت کاری پروژه‌ها منوط به تخصیص اعتبارات است که امیدواریم با افزایش تخصیص شاهد تحول اعتباری خوبی باشیم.

برزگر درباره اصلاح شبکه‌های فرسوده آب روستایی در مازندران گفت: در سفر سوم هیئت دولت در مازندران بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه‌های فرسوده در کشور پیشنهاد دادیم که با وجود تصویب در استان این مصوبه در کمیسیون تلفیق رد شد.

وی با اشاره به بیش از 5 هزار کیلومتر شبکه فرسوده در استان از مجموع 15 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب شرب روستایی در مازندران گفت: 330 هزار خانوار روستایی در بیش از 1500 روستای بالای 20 خانوار مشترک هستند که آب مورد نیاز روستاهای زیر پوشش از طریق 354 حلقه چاه و 170 دهنه چشمه تامین می‌شود.

برزگر اعتبار هزینه شده از زمان تشکیل شرکت آبفار در سال 1370 تا پایان سال 1390 را بیش از 1993 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مقدار اعتبار در بخش تامین آب و توسعه تاسیسات آبرسانی روستایی و نیز تاسیسات فاضلاب هزینه شده است که 98 درصد آن در بخش تاسیسات آبرسانی و دو درصد نیز در بخش فاضلاب بوده است.

مدیرعامل آبفار مازندران اعتبار هزینه شده در دولت‌های نهم و دهم را 6.68 درصد از مجمع اعتبارات برشمرد و گفت: قبل از انقلاب فقط 11 درصد روستاهای استان از شبکه آب شرب بهره‌مند بودند که این رقم بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و تا قبل از تشکیل شرکت آب و فاضلاب روستایی به حدود 30 درصد رسید، در همین راستا اکنون حدود 74 درصد جمعیت روستاهای استان مازندران از تاسیسات آب شرب بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به قیمت تمام شده آب شرب اظهار داشت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب بر اساس قیمت‌های پایه سال 88 بیش از 350 تومان است که با میانگین فروش حدود 100 تومان در هر متر مکعب است.

وی درباره مشکلات آبرسانی روستایی در شهرستان تنکابن گفت: در روستاهای غیر زیرپوشش مقرر شد پس از بررسی کارشناسی تعدادی از روستاها زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران درآید و تعداد دیگر نیز بعد از بررسی کارشناسی و تامین اعتبار تحویل گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/86011/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول