اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه:

ایجاد پایگاه اهدای خون ثابت در مبارکه ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه گفت: با توجه به استقبال مردم، این شهرستان به یک پایگاه اهدای خون ثابت نیاز دارد.

ایجاد پایگاه اهدای خون ثابت در مبارکه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، لطف الله ابوطالبی ظهر امروز در آیین اهدای خون مردم این شهرستان اظهار کرد: مردم این شهرستان در هر بار اهدای خون، حدود 100 تا 120 کیسه خون اهدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به سیار بودن واحد اهدای خون زمان هر بار اهدا در این شهرستان به 3 تا 4 ماه در هر نوبت می‌انجامد، ادامه داد: افراد زیادی با مراجعه به این سازمان در طول سال و همچنین با مراجعه به سازمان اهدای خون استان مشکلاتی را برای این سازمان به وجود آورده که می‌طلبد یک سازمان اهدای خون ثابت در این شهرستان تأسیس شود.

رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری‎های خونی در جامعه نیاز به خون و فرآورده‎های خونی سالم از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است، افزود: حفظ و ارتقای فرهنگ اهدای خون و توسعه جایگاه‎های ثابت خون‎گیری یکی از ضروریات و نیازهای اصلی شهر است که باید با همکاری و هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از چند سال است تیم سیار انتقال خون استان اصفهان با همکاری هلال احمر شهرستان سالیانه حداقل چهار بار به مناسبت‌های مختلف در شهرستان حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: به طور متوسط سالیانه سه بار در مبارکه و دو بار در سایر شهرهای این شهرستان طرح جمع آوری فراورده‌های خونی اجرا می‌شود.

ابوطالبی افزود: با توجه به جمعیت بالای 130 هزار نفری این شهرستان می‌طلبد که یک پایگاه خون به صورت ثابت در این شهرستان احداث شود تا بخشی از رفت و امدهای مردم شهرستان به استان برای اهدای خون پایین بیاید و از بروز بخشی مشکلات همچون ترافیک در استان جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح اهدا خون در مبارکه افراد بسیاری از روستاهای اطراف این شهر نیز برای اهدا خون مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: این حس نوع‌دوستی مردم شهرستان مبارکه را می‌رساند و اگر محدودیت فنی برای اکیپ انتقال خون سیار نبود و ساعت بیشتر دراین شهرستان حضور داشتند واحدهای خونی بیشتری اهدا می‌شد.

انتهای پیام/63013/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول